Erol ŞEKER

Erol ŞEKER

Yazı İşleri Müdürü
Yazarın Tüm Yazıları >

“Bir zamanlar, Köylü Milletin efendisiydi!..”

A+A-

 

Şu yeni düzen, büyük değişim harbiden çok güzel güzel olmasına da… Değişim en fazla kime yarıyor onu kimse çözemedi gitti.

Önce ki gün gece yarısı telefonum çaldı.

-Abi ben …….. . Yarın Durusu Köyünde büyük bir eylem olacak. Habere gelmen için seni aramam gerektiğini hissettim”dedi.

Haber!?…

Hem de köylüler hakkında haber olacak!?. Köylü vatandaşımın elinde çapa, kazma, kürek olacak… Sonra; Traktörlerini bilmem ne tarım aletleri edevatları varsa kepçelerin, kazı yapacak olan makinelerin önüne kadınlı, çocuklu geçecekler. Aslına bakarsanız.

Yıllardır geçiyorlar da ne olmuş ki bu işten de bi iş çıksın.

Şimdilerde çok bağırır çağırırsanız yasal olmayan eylem!?.

Hooop Mürsel.

Annadınız canııım…

Artık biz alıştıkta halk, köylü alışmamış ki. Her neyse sabaha kadar güzel bir haber heyecanı ile uyuyamadım derr sem, Yalan olur valla. Öyle yatmışım ki. Her neyse konuya gelelim.

Sabah yeniden telefonla bir kardeşimizi aradık ve öğleye doğru eylemin olacağı teyit edildi. Ve çıktık yağmurla gelen adamlar gibi gittik Durusu Köyüne.

Ohooooo… Haber fısss, fiyasko. TIK yok Durusu’ da.

Hani olmasını da harbiden istemezük emme, yine de hazır gitmişken. Haber yapalım ama kimle nerede derken,

Birilerinin bir kahvehanede olduğunu öğrendik daldık içeriye.

Çaylar gırla gidiyor.

Bir kişi kafasında kask ve özel bir elbise ile birkaç köylüyü yanına almış hararetle bir şeyler anlatıyor.

Ellerde resmi evraklar!?...

Bir başka kişi ise Köyün Muhtarını ve köylülerin kalanına karşı göğsünü siper etmiş kahkahalarla anlatıyor. Ama arada yüzler asılıyor çaktırılmasa da. Hani bu işi bilir az buçuk…

Haydaaa işin içine bir de gazeteciler girdi mi yandınız. Şimdi oradan buradan tırtıklar bunlar. Yahu bunlarda nereden çıktı düşünceleri içinde, biz oturduk flashlarımızı patlata patlata…

Konu malum konu…

“Köylü Milletin efendisidir”

Ama bizimkilerin efendiliği bu defa sökmedi sanırım. Çünkü FERNAS Şirket yöneticileri siz deyin istimlak, onlar desin kullanım hakkı parasını anlatıyor.

Dinledik, dinledik. Köylü Kenan Alan çıktı elinde kağıtlar, “Adını bilmem ama sizde bunlardansınız anlaşıldı. Kesmeden makaslamadan yayınlayacaksanız işte konuşuyorum” dedi.

He de bakalım Kenan Bey dedik ve dinledik. Çünkü bizim DURUSU Köyü maceralarımız hep vukuatlı olurda biraz. Bu defa temkinli gittim emme…

Ah yazık yine birisine dedim ki; Şimdi burada size deniliyor ki; Kanun var, yasa var, kanun ve yasa içinde hakkınızı arayın”diyorlar dedik ki demez olaydım ağam yine kızdı fırladı ayağa:

“Sabaha kadar belli sana da bir şeyler olmuş. Senide görmüşler ki bizi korkutuyon. Çok korktum. Biz bilmiyorduk sanki kanunla hakkımızı aramayı. Bunlar zaten işi biliyor. Sende mi yemlendin!?” demesin mi?

Haydaaa.

Bu OMV şirketinde ne kadar yem varmış arkadaş yahu.

Önüne geleni yemliyormuş. Hay Allah müstehakımı vere emi.

Şu yemleri yıllardır bir biz göremedik. Harbiden OMV kim, kimleri nasıl yemlemiş. Biz yemlerden anlamayız. Bildiğimiz bir yem var oda bizim eskiden ahırlarda beslediğimiz sığırlara verilen yiyeceklerdi. Şimdi ki yemler, yemlenen sığırlar da mı değişmişte biz bilmiyoruz?. OMV, Fernas, kim kime ne demiş, nasıl yemlemiş kimleri yemlemiş valla bilmiyorum ama?.

Sevgili kardeşim.

Bize yem atacak adam daha anasından doğmadı bu biline…

Biz Allahın yardımı ve alın terimizle ekmek kazanırız. Adam gibi işimizi yaparız. Üçün beşin hesabı yok bu tarakta ah keşke bilseydin…

O dediğin, adını bile söylemediğin firmanın haberi defalarca çıktı bu gazete sütunlarında bilmiş ol. İnşallah bu yazılar ve haberlerden sonra özrünü sende dileyeceksindir.

Ve son olarak:

Bu işi adam gibi yapmasaydık bu gün çok daha çok sevilirdik.

Keşke bunu bilseydin. Sanırım bundan sonra unutmazsın.

Bu arada BOTAŞ ve OMV yetkilileri bu konuya duyarlılık göstermeli. Her zaman kedi keşkek yemez. Kim ne demek istediğimi çok iyi anladı.

Bizden söylemesi ama bu köy arazi davası çok su götüreceğe benzer. Bizden söylemesi…

Her zaman güler yüz iş yapmayabilir.

NOT: Bu haberin devamı gelecek. Köşe yazımın da. Sadece az bir şey sağlık sıkıntım var o nedenle çok yazamadım. Sağlıkla kalın…

 

 

 

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.