CEMAL ÖZDEMİR

CEMAL ÖZDEMİR

 KARAYOLARI 7. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜNE AÇIK MEKTUP

 KARAYOLARI 7. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜNE AÇIK MEKTUP

SAMSUN - ÇARŞAMBA kara yolu üzerinde yapılmış olan birisi alt geçit birisi üst geçit olan geçitlerin işlevinden söz etmek istiyorum..
     Bu konuda birinci derece sorumlu olarak sayın Karayolları Bölge Müdürümüzün konuya ne kadar vakıf olduğunu ve yapılmış olan bu geçitlerin kullanılabilirliği konusuna ne kadar vakıftır?
      Bunlardan birincisi IRMAKSIRTI MAHALLESİ’NE yapılmış olan üst geçittir. Bu geçitin bugün kullanılma oranına baktığımızda ne kadar yanlış bir yere yapıldığını anlamış bulunuyoruz. Günde en fazla 20 kişinin kullandığı bir üst geçit bilmiyorum ülkemizin başka neresinde vardır.  Bir yere bir üst geçitin yapılabilmesi için gereken şartlar burada mevcut mudur?
      Mevcut ise yaya trafiğinin bu kadar yoğun olduğu yerde neden 20 kişiden  insan geçememektedir?
      Yayalar kullanamıyor  çünkü yaşlıların, engelli kardeşlerimizin  ve  kronik hastalıkları olan ve hamile olan kadınlarımızın   ASANSÖR YOKLUĞU  nedeniyle kullanmaları  imkansız durumda dır...
      Üst geçit en fazla kullanılacak bir yere nakledilmeli ve acilen asansörlü hale getirilmelidir.
      İkinci söz konusu edeceğimiz Dikbıyık mahallemizde yıllar önce yapılan ama ne hikmetse hiç kullanılmayan alt geçittir. Vatandaşa kullanması için hiçbir şekilde yönlendirilmemesi çok ilginç değil mi?
      Bu masraflar niye yapılıyor? Bunların vebalinin, altından kalkabilecek misiniz sayın yetkililer.
      Tüyü bitmemiş yetimin hakkı olan bu kamu harcamalarının bu kadar ucuzlaması nedendir acaba?
SAYIN BÖLGE MÜDÜRÜMÜZE GÖREV VE SORUMLULUĞUNU YERİNE GETİRMEYE ÇAĞRIYORUZ. KARA YOLLARI BÖLGE MÜDRLÜĞÜNÜN DİKKATİNE SORUYORUM.
1-KULLANILMAYAN ÜST GEÇİDİ NİYE YAPTINIZ?
2-KULLANILMAYAN ALT GEÇİTİ NİYE YAPTINIZ?
     Ülkemizde trafiğin en yoğun olduğu ulaşım noktalarından birisi de SAMSUN-ÇARŞAMBA arasındaki 36 km’lik yoldur.
     Türkiye İstatistik Kurumu(TÜİK) Samsun Bölge Müdürlüğü tarafından 2020 yılında Samsun’da toplam 15 bin 645 adet trafik kazası meydana geldiği açıklandı. Kazalarda 72 kişi hayatını kaybetti, 4 bin 466 kişi yaralandı. TÜİK Samsun Bölge Müdürlüğü 'Karayolu Trafik Kaza İstatistikleri, Samsun 2020' konusunda bir basın açıklaması yaptı.Buna göre Samsun’da 2020 yılında toplam 15 bin 645 adet trafik kazası meydana geldi. Bu kazaların 12 bin 817 adedi maddi hasarlı, 2 bin 828 adedi ise ölümlü yaralanmalı trafik kazası oldu. Ölümlü...
     Bu trafik kazalarının küçümsenmeyecek bir bölümde bu yolun katkısıdır. Trafik yoğunluğunun ve kazlarının 
asgariye inmesi için yapılan çalışmaları da takdir ediyorum. Buna rağmen yapılan yanlışları da  dile getirmek   boynumuzun  borcudur.
Samsun-Çarşamba yolu üzerinde yapılmış olan devletin milyonlarca parasını kullanıp birisi yakın zamanda  kamuya hizmet vermeyen iki tane geçit var. Birisi Yakın zamanda yapılan IRMAKSIRTI MAHALLESİNDEKİ ÜST GEÇİT.
      Diğeri ise Dikbıyık’ta yapılan alt geçit. Bu geçit yapıldı günden beri kullanılmıyor. Bu geçitin vatandaşa kullandırılması için de hiçbir kamu kurumunun çabası yok. Yılda en az 10 yaya araba çarpıyor ve ölümle sonuçlanıyor. Yayaların can güvenliği bu kadar ucuz mu? Sorumlular bu vebalin altından kalkabilecekler mi? 
    Gelelim IRMAKSIRTI mahallesindeki üst geçite. Alelacele hiç bir alt yapı etüt çalışması yapılmadan yapıldığı anlaşılıyor ki yanlış yere yapıldı. Hadi yapıldı ama bu seferde günde 10 kişi kullanmıyor. Bir yere üst geçit yapılmasının teknik şartları ve sebeplerine uygun yere yapılsaydı herhalde kullanan insan sayısı bu kadar az olmayacaktı.
      İkincisi hadi yapıldı yaşlı, hamile, engelli ve kronik solunum hastalarının bu geçiti kullanmaları mümkün değil acilen  asansör yapılmasına ihtiyaç vardır. Ve üstü kapatılmadığı için geçen kışın karlı günlerinde de kullanılamadı.
İlgililerin bir vatandaşlık görevi olarak yaptığım bu uyarıları dikkate almalarıdır. 
     Harcanan milyarlarda tüyü bitmemiş yetimin hakkı olduğu şuuruyla çalışmak gerekir. Bu yatırımları vatandaşa yaraşır ve yakışır hale getirmek çok zor değil…
 

Önceki ve Sonraki Yazılar
CEMAL ÖZDEMİR Arşivi