Çeltik tarlalarının sessiz misafirleri leylekler oldu
Kastamonu'nun Tosya ilçesinde çeltik ekimi sürerken, tarlalar bu yıl da leyleklerin uğrak noktası haline geldi. Ekim yapılan alanlarda yiyecek arayan leylekler, hem karınlarını doyuruyor hem de ortaya kartpostallık görüntüler çıkarıyor.
Üreticilerden Akif Bilgili de toprak işlenmeye başladığında leyleklerin tarlalarda hemen görüldüğünü söyledi. Bilgili, "Keşan sırasında toprak havalanınca leylekler solucan ve benzeri canlıları topluyor. Bu durum doğanın kendi içindeki dengesini gösteriyor. Çeltiğe ciddi bir zararları yok. Bazen setlerde küçük delikler açıp su kaçağına neden olabiliyorlar ancak bunun dışında herhangi bir sıkıntı oluşturmuyorlar. Biz de onları görmekten memnun oluyoruz" dedi.