Çeltik tarlalarının sessiz misafirleri leylekler oldu
Kastamonu'nun Tosya ilçesinde çeltik ekimi sürerken, tarlalar bu yıl da leyleklerin uğrak noktası haline geldi. Ekim yapılan alanlarda yiyecek arayan leylekler, hem karınlarını doyuruyor hem de ortaya kartpostallık görüntüler çıkarıyor.
Havaların ısınmasıyla birlikte ilçeye gelen leylekler, evlerin çatıları ile elektrik ve telefon direklerinde kurdukları yuvalarda kuluçka dönemini geçiriyor. Yumurtadan çıkan yavrularını beslemek isteyen leylekler ise çeltik tarlalarında böcek ve solucan avlayarak besin ihtiyaçlarını karşılıyor. Çiftçilerin peşinden ayrılmayan leylekler, sürülen tarlalarda renkli manzaralar oluşturuyor.