Türkiyenin Yeni Logosunun Şifreleri

Türkiye'nin Yeni Logosunun Şifreleri

Saffron Brand Consultant tarafından tasarlanan "Türkiye potansiyeli keşfet" logosundaki 8 motif yükselişi gösteriyor

A+A-

'Türkiye potansiyeli (gücü) keşfet’ logosu Saffron Brand Consultant tarafından tasarlandı. Logoda Türkler’in tarihte kilim, halı, el sanatları, mimari gibi alanlarda kullandıkları kültürel motiflerden esinlenildi ve onlara çağdaş manalar yüklendi. Buna göre logoyu oluşturan 8 motif; yükselişi, sinerjiyi, dünyayı, buluşmayı, doğu ve batıyı, inovasyonu, birlikteliği ve harmoniyi simgeliyor.

"Selçuklu VE OSMANLI'YA GÖNDERME VAR"

Logoyu değerlendiren İzmir Ekonomi Üniversitesi’nden Prof. Dr. Hacı Yakup Öztuna, logodaki tasarımla ilgili olarak; "Gücü keşfet mesajı veriliyor. Kendi içimizde var olan farklılığı tutma manasına geliyor. Sembollerde Türkiye Selçukluları’nda kullanılan duvar süslemeleri ile Osmanlı zamanındaki çini süslemelerine bir gönderme yapılıyor. Turkuazdan da Osmanlı’daki çiniler arasında bir bağlantı olduğu anlaşılıyor" diye konuştu.

''8 MOTİF YÜKSELİŞİ GÖSTERİYOR''

Bahçeşehir Üniversitesi'nden İpek Troun da yeni logoyla ilgili "Logoda genel motifler harmanlanmış durumda. Renk turkuaz olduğundan dolayı bizim kültürümüze hitap ediyor. Ama ‘Turkey’ kelimesinden çok fazla kültürlü dokumuzu da görebiliyoruz. Yani çeşitliliğe vurgu yapılmış. ‘Turkey’ in kalın yazılması da daha çağdaş bir çağrışımı ifade ediyor. Yeni logodaki 8 motif yükselişi gösteriyor" ifadelerini kullandı.

ERDOĞAN: TÜRKİYE'NİN ÖZGÜVENİNİN SİMGESİDİR

Cumhurbaşkanı Erdoğan dün tanıtımını yaptığı logoyla ilgili şu ifadeleri kullanmıştı: "Yeni Türk Lirasını tanıttığımızda belirli kesimlerden acımasızca eleştiriler yapılmıştı. Hatta altı sıfır atıldığı zaman 'enflasyon patlar' deyip 'Taksim’e çıkar eşek gibi anırırım' diyenler olmuştu. Hala yazmaya devam ediyorlar ama Taksim Meydanı'na çıkmadılar. Bugün baktığımızda hem banknotlarımızın, hem TL logosunun kullanıldığını görüyoruz. Karamsar senaryolar gerçekleşmedi. Yeni paraların enflasyon üzerinde olumsuz etkisi olmadı. Toplum yeni para birimine kısa sürede adapte oldu. Sanki yıllardır kullanıyormuş gibi yeni paraları ve logoyu kullanmaya başladı. Bugün tanıtımı yapılacak slogan ve logonun da hızla benimseneceğine inanıyorum. Bu logo ve sloganın yaygınlaşmasında uluslararası markalarımıza da önem düşüyor. Kültür ve Turizm Bakanlığımızın artık uluslararası bir marka olan Türkiye’yi bu logo ile tanıtmasını bekliyoruz. thy gibi büyük bir markanın da bu logoya sahip çıkıp dünyanın birçok yerine taşıyacağına inanıyorum. Barcelona ve Real Madrid’i taşıyabilirsin ama önemli olan bu. Bu yeni logo ve sloganı yeni Türkiye’nin özgüven simgesi olarak görüyorum. Bu tasarım ve ‘gücü keşfet’ sloganı yeni Türkiye’nin özgüveninin simgesidir."

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
" data-colorscheme="light">