BAL LİGİ'NİN BAŞLAMASINA ÇOK MU VAR!! - İBRAHİM FETHİ SEL
İBRAHİM FETHİ SEL

BAL LİGİ'NİN BAŞLAMASINA ÇOK MU VAR!!

İBRAHİM FETHİ SEL

BAL Ligi bitti ve herkes rahatladı. Çarşambaspor olarak iyi bir sezon geçirdik ve 3. Lig kapısından döndük.
Futbolda dün yoktur ve gelecek, maçlar bittiğinde başlar.
Yeni sezon eylül ayında başlar. Haziran bitti; temmuz ve ağustos da derseniz, şunun şurasında 2 ay var.
Bir takım oluşturmak adına mücadeleye başlamak için yeni bir yönetim oluşturulacak mı, eski yönetim göreve devam edecek mi, hoca ve oyuncu profili nasıl olacak; bunlar yavaş yavaş sorulması ve cevap bulması gereken sorular.
Bitlis maçındaki penaltıya ve kırmızı karta takılarak varılacak bir hedef olamaz. Bu maçtan ve sezondan gereken dersi çıkararak, eksiklikleri giderip yola devam etmek gerekir.
Öncelikle hedef belirlenmeli ki yol ona göre çizilsin.
Şampiyonluk hedefinin maliyetini bu sene herkes iyi kötü gördü. Rakiplerimizin de hangi paraları harcadıklarını gördük, duyduk.
Bu sene ya şampiyon olma hedefli ya da kabuğumuza çekilerek, ligde kalmak adına kimseyi de yormadan, düşük bütçeyle kaliteli gençleri önceleyen bir takım kurarak yola devam edeceğiz.
Burada en önemli olan, bir an önce karar vermek ve yola erkenden revan olmak.
Bizim için iki tercih de kıymetli. Yönetim neyi tercih ederse etsin, biz Çarşambaspor'un yanında olmaya, maçlarını takip etmeye ve yorumlarımızı yapmaya devam edeceğiz; 50 yıldan beri olduğu gibi.
Geçen seneden bir iki ana başlıkla yazımızı bitirelim. Bu konuda daha detaylı yazılar da yazacağız elbet.
Geçen sene rivayetler odur ki menajer eksenli bir takım profili oluşturulmuş, bu profilin bilgisi haricinde bir hoca profiliyle sezona çıkılmış, çok da başarısız değilken bile hocayla yollar ayrılmak zorunda kalınmış.
Oyuncular arasında da bu profilin sıkıntıları yaşanmış. Takım, pas ve oyun hedefli bir futbol ortaya koymamış; skor hedefli bir oyun anlayışıyla, “Tek gole de beş gole de 3 puan veriliyor” anlayışında olmuş. Skorlar geldikçe yönetenler de seyredenler de bir şey diyemez olmuş.
Oyuncuların çektikleri videolarda, kulüpte karın tokluğuna bulundukları ve ot biçtikleri mizanseni bile görmezden gelinmiş, gereği yapılamamış.
Araca binmeme, idmana çıkmama, sahaya forma bırakma mizansenlerine girmiyorum bile.
Kısacası, para dik geldikçe söylenecekler söylenmemiş, dillendirilmemiş.
“E finale kadar taşıdık takımı, daha ne istersiniz?” cevabına elbette verilecek cevaplar da vardır, bilenleri tarafından.
Amaç her zaman Çarşambaspor büyüklüğü ve otoritesinin tesisidir. Çarşambaspor kalıcıdır, diğer herkes gidicidir.
Herkes, dönemi itibarıyla yaptıkları ve yapmadıklarıyla anılacaktır.
Geçmişte maçlardan çıkmayan, bugün maçlara bile gelmeyen, stadın önünden geçmeyen arkadaşlarımız var.
Futbol bir zevk ve sevme işi. Zorlamayla pek olmuyor. Bir takım hesap ve kitabın dışında, gönül işi.
Çarşambaspor, bu şehrin havası, yolu, suyu ve elektriği gibi 1923'ten beri mevcudiyetini devam ettirmektedir.
Yeni sezon için görev alacak arkadaşlarımıza şimdiden kolaylık dileyelim. Tek isteğimiz, ellerini çabuk tutmaları ve hedeflerini, ne olursa olsun, belirlemeleridir.
Geçen sene görev yapan arkadaşlarımızın emekleri, çabaları ve özverileri de çok kıymetli ve takdire şayandır. Uzaktan davulun sesi hoş gelir derler. Sonuçta her adımı para olan ve geri dönüşü olmayan bir harcamadan bahsediyoruz.
Şehir olarak hepsine müteşekkiriz.
Devam edeceğiz elbet…
Sağlıklı ve spor dolu günler diliyorum.

 

Yazarın Diğer Yazıları