Devam ediyoruz Barselona ya altyapı nedir noktasında ulaştık sonunda.
Veriler ; Barselona 28 lig, 32 Kral Kupası ve 5 Şampiyonlar Ligi Şampiyonluğu , 5 Şampiyonlar Ligi, 4 Kupa Galipleri Kupası, 3 Fuar Şehirleri Kupası (günümüzdeki adıyla Avrupa Ligi), 5 UEFA Süper Kupası ve 3 Dünya Kulüpler Kupası 'nı müzesinde bulundurmaktadır.
Ve Dünyanın en başarılı futbol kulübü olarak kabul edilmektedir
Barselona kadrosunda Messi, Neymar, Suarez gibi günümüzün en değerli oyuncularını barındırmıştır; geçmişten bu güne J.CruyffL.EnriqueP.Guardiola gibi ünlü hocalar tarafından çalıştırılmıştır.
Kulüp Dünyada örnek gösterilecek mükemmellikte tesislere sahiptir. Göz kamaştırıcı bu özelliklere rağmen Barselona’nın başarısı önemli ölçüde sahip olduğu bu değerlerden çok kurumsal kimliğinde gizlidir.
Barselona’nın kurumsal kimliğini oyuncuların, menajerlerin ve tüm çalışanlarının paylaştığı “Biz kimiz?” bilinci oluşturmaktadır.
Bu bilinç Barselona taraftarlarında “Barca bir kulüpten çok daha fazlasıdır” algısını doğurmaktadır.
Barca bir kulüpten daha fazlası algısını Biz Kimiz sorusu ile oluşturmaktadır.
İnsanlar zor bir durumla karşılaştıklarında şu üç sorunun cevabını ararlar: Ben kimim? Bu nasıl bir durum? Ve benim gibi bu durumda ne yapar?
Barca’nın kimliğini ve Kültür’ünü değerler ve inançlar oluşturur. Bu değer ve inançlar kulübün içindeki davranışları ve ilişkileri şekillendirir.
Kültür davranışları belirlerken, kimlik de kişiye “kim olduğunu” hatırlatır. Bu özellikler iki sonuç doğurur. Kimlik bir mercek gibi kişinin çevresindeki yerine anlam katar ve kendini Barca’lı kabul eden herkesin davranışları için rehber olur. Böylece “ne yaptığın (davranışların) kim olduğunu belirler” anlayışı herkesin bilinçaltına işler.
Bu noktada futboldaki paydaşlarla çeşitli vesilelerle yaptığım çalışmaların felsefesini oluşturan temel ilke hatırlıyorum. “Nasıl yaşarsan, öyle oynarsın. Veya tersi.”
İş hayatında birçok kurum bir kimlik oluşturma iddiasındadır ve bu niyetini değerler belirleyerek ve bunu kurum duvarlarına asarak ortaya koyduğunu düşünür.
Ancak iş hayatına aşina olanların çok iyi bildiği gibi, bireysel ve kurumsal çıkarların söz konusu olduğu durumlarda, masa başında tanımlanmış olan değerlere uymak kimsenin aklına gelmez.
Bu gibi durumlarda en yararlı sonucu verecek olan seçenek tercih edilir. Bu kurumlarda değerlerin hem kurum içinde ilişkiler, hem de iş yapma biçimlerini yönlendirmesi gerektiği düşünülmez. Bu kurumlarda kimlik ve değerler performansla ilişkilendirilmeyen soyut kavramlardır.
İş hayatının büyük çoğunluğu için değerler yıldızlar kadar uzak ideallerdir ve günlük iş yapma pratiğiyle bir ilişkisi yoktur.
Barselona ve Barca kimliği, değerlerin ve kimliğin, futbol gibi duyguların çok yoğun yaşandığı bir alanda bile istisnai başarılar için rehber olabileceğini göstermesi açısından önem taşımaktadır.
Devam edeceğiz Sağlıklı ve spor dolu günler diliyorum.