- Haberler
- Sağlık
- Uzmanından korkutan uyarı: 'Gelecek 10 yılın en ciddi hastalığı internet bağımlılığı'
Uzmanından korkutan uyarı: 'Gelecek 10 yılın en ciddi hastalığı internet bağımlılığı'
Psikiyatri Uzmanı Dr. Mehmet Çevik, organik bağlardan uzaklaşıp ilişki ağlarını makineler üzerinden kuran dünyada, gelecek 10 yıl içerisinde en ciddi hastalıklardan birinin internet bağımlılığı olacağını belirtti.
Modern çağın getirdiği teknolojik dönüşüm, insan yaşamını kolaylaştırmanın ötesine geçerek ruh sağlığını tehdit eden yeni bağımlılık türlerini de beraberinde getiriyor. Dijital platformların ve akıllı cihazların kullanım oranlarındaki kontrolsüz artış, sadece genç kuşağı değil toplumun tüm yaş gruplarını etkisi altına alırken uzmanlar, bu durumun gelecekte küresel bir sağlık krizine dönüşebileceği uyarısında bulunuyor.
Orta yaş grubu da büyük risk altında
Samsun Psikiyatri Kliniği'nden Uzm. Dr. Mehmet Çevik, internet bağımlılığı tehlikesine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Türkiye nüfusunun neredeyse yarısının internet kullanıcısı olduğunu gösteren verileri hatırlatan Çevik, "Sanılanın aksine yalnızca ergen ve genç nüfus değil aynı zamanda orta yaş grubunun da internet bağımlılığı konusunda oldukça yüksek seviyelerde oldukları görülmüştür. İnsanların 'organik' bağlardan giderek uzaklaştığı ve 'makine' üzerinden ilişkilerini yönlendirdiği dünyamızda gelecek 10 yıl içerisinde en ciddi hastalıklardan biri olarak internet bağımlılığı görülmektedir" diye konuştu.
"Selfie ölümü sonrası, selfie sayısı 10 kat arttı"
İnternet bağımlılığı kavramının artık kendi içinde bile yetersiz kaldığının kabul gördüğünü ifade eden Çevik, oyun, sosyal ağ ve "selfie" bağımlılığı gibi tehlikeli alt grupların türediğine dikkat çekti. Bu yeni nesil bağımlılıkların ölümcül sonuçlar doğurabildiğini vurgulayan Çevik, "Bunlar her ne kadar 'yeni yetme' gibi görülse de hormonlu büyüme gösterip hızla gelişmekte ve ölümcül sonuçlara ulaşabilmektedirler. Muğla'da yaşanan selfie ölümünden sonra bölgede çekilen selfie sayısı 10 kat daha artmıştır" dedi.
Ne zaman terapiye başlamalı?
Bağımlılık sürecinin sinyallerini sıralayan ve tedavi eşiğine değinen Uzm. Dr. Mehmet Çevik, yapılması gerekenleri şu sözlerle özetledi: "Eğer siz de güne hangi sebeple olursa olsun internetle başlıyorsanız, günde yaklaşık 4-5 saati aşkın internette kalıyorsanız, her gittiğiniz yerde aklınıza ilk gelen şey fotoğraf yükleyip sosyal medyada paylaşmak ise ve bazen internet yüzünden işinizi, eşinizi veya arkadaşlarınızı aksatıyorsanız veya bu konuda serzenişler işitiyorsanız, yavaş yavaş bir terapi sürecine girmeyi düşünebilirsiniz."