Üniversitelerde yeni bir dönemin kapısı aralanıyor

Yapay zeka kullanımındaki artış, üniversitelerde yeni bir dönemin kapısını aralıyor

ChatGPT ve benzeri yapay zeka tabanlı programların kullanımı her geçen gün artarken, bu durum üniversite eğitiminde köklü bir dönüşümün kapısını aralıyor. Metin özetleme, yeni içerik oluşturma ve düzenleme gibi özelliklere sahip yapay zeka araçları, özellikle öğrenciler arasında ödev yaparken sıkça kullanılıyor.

Öğrencilerden akademisyenlere kadar pek çok kişi, makale, rapor ve ödev hazırlığında bu teknolojilerden faydalanıyor. Ayrıca mevcut intihal ve içerik denetleme yazılımlarının, yapay zeka tarafından üretilmiş metinleri tespit etmekte zorlanması, akademik kurumları yeni önlemler almaya yöneltiyor.

Üniversiteler, yapay zeka destekli ödevlerin önüne geçebilmek için yeni politika ve değerlendirme yöntemleri geliştirmeye çalışıyor. Yapay zeka tarafından hazırlanmış ödevlerin önüne geçmek isteyen üniversiteler, sözlü sınav ve grup çalışmaları gibi alternatif değerlendirme yöntemleri geliştirmeye çalışıyor.

Singapur İşletme Üniversitesi Sosyal Bilimler Fakültesi Dekanı Kenneth Benoit, konuya ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Yapay zekanın yükselişi, etik ve fikri mülkiyet alanlarında yeni tartışmaları gündeme getirdi. Benoit'a göre, yapay zekayla üretilen içeriklerin telif hakkının kime ait olduğu konusunda belirsizliklere yol açıyor. Ayrıca yapay zekanın telifli eserlerden izinsiz yararlanması, sanatçı ve yazarların haklarının ihlal edilmesi endişesini artırıyor.

Rahwan, öğrencilerin yapay zekayı bir "bilgi kaynağı" değil, "entelektüel bir işbirlikçi" olarak kullanmayı öğrenmeleri gerektiğini belirtti.

Yapay zekayı çalışmalarına entegre etmeyi başaran akademisyenlerin başarılı olacağını kaydeden Rahwan, bu nedenle akademik alanda da pek çok kavramın yeniden tanımlanması gerekeceğini ifade etti.

WhatsApp İhbar Hattı
05459031060
ÇEKİN, GÖNDERİN, YAYINLAYALIM!

Bakmadan Geçme