Türkiye güneşte rekor kırdı: Elektriğin yüzde 17,4'ü güneşten geldi
Türkiye'de güneş enerjisinden elektrik üretiminde yılın en yüksek günlük seviyesine ulaşıldı. Güneş enerji santralleri, dün toplam elektrik üretiminin yüzde 17,4'ünü karşılayarak önemli bir başarıya imza attı.
verilerinden derlenen bilgilere göre, Türkiye genelinde dün 1 milyon 61 bin 607 megavatsaat elektrik üretimi gerçekleşirken, toplam tüketim 1 milyon 54 bin 556 megavatsaat oldu.
Günlük üretimde güneş enerjisinin payı dikkat çekti. Güneş santralleri, 185 bin 9 megavatsaatlik üretimle 2026 yılı içerisindeki en yüksek günlük seviyesine ulaştı.
Elektrik üretiminde ilk sırayı yüzde 23,4’lük payla barajlı hidroelektrik santralleri aldı. Güneş enerjisi santralleri yüzde 17,4 ile ikinci sırada yer alırken, ithal kömür santralleri yüzde 14,2’lik payla üçüncü oldu.
Güneşte önceki rekor geride kaldı
Türkiye’de güneş enerjisinden günlük elektrik üretiminde bundan önceki en yüksek seviye 15 Haziran’da görülmüştü. O tarihte 184 bin 466 megavatsaat üretim yapılırken, dün gerçekleşen üretimle yeni rekor kırıldı.
Uzmanlar, özellikle yaz aylarında güneşlenme süresinin artmasıyla birlikte güneş enerjisinin elektrik üretimindeki payının yükseldiğine dikkat çekiyor.
En yüksek tüketim saat 15.00’te gerçekleşti
Gün içerisinde elektrik tüketiminin en yüksek olduğu saat 15.00 oldu. Bu saatte tüketim 50 bin 286 megavatsaat olarak kaydedildi.
En düşük tüketim ise sabah saatlerinde gerçekleşti. Saat 06.00’da elektrik tüketimi 34 bin 557 megavatsaat seviyesinde ölçüldü.
Türkiye, aynı gün içerisinde elektrik ticaretinde de hareketli bir tablo ortaya koydu. Verilere göre ülke, 10 bin 636 megavatsaat elektrik ihracatı gerçekleştirirken, 3 bin 686 megavatsaat elektrik ithalatı yaptı.
Güneş enerjisindeki yükseliş, Türkiye’nin yenilenebilir enerji kaynaklarını elektrik üretiminde daha fazla kullanma hedefi açısından önemli bir gelişme olarak değerlendiriliyor.