GİTTİM  GÖRDÜM  ARAŞTIRDIM YAZDIM:İSTANBUL  6

MUSTAFA ALTIKATOĞLU

Güzel şehirlerin kaderidir cazibe merkezi olmak. Kuşkusuz İstanbul,baştadogal güzelliği olmak üzere,tarihi dokusu ,sosya ekonomik imkanları ile Türkiye ‘nin ve dünyanın en önemli  cazibe merkezlerinden  biri.Ancak her geçen  gün  artan bu yükü  taşımak,ince hesapları ve yeni yatırımları gerektiriyor.”Her yere Metro”diyen İstanbul Büyükşehir Belediyesi de bu ince hesapları blve yatırımları başarıyla yapıyor. Bu başarılı  yatırımların arasında Sultanbeyli’de yerini aldı.

İşte  İstanbul ‘un yeni metroları...En yakın gözüken Kadıköy Kartal Metrosu’nun devamı olan Kartal Kaynarca Metrosu yakında işletmeye alınacak. İkinci  olarak devreye  girecek olansa Üsküdar-Ümraniye Çekmeköy Metrosu. Şu anda bitme aşamasına gelindi ve %70’i tamamlandı. Yürüyen merdiven ,asansör,raydöşeme,tavan ve duvar kaplama gibi ince işleri devam ediyor. 2016 yılının  sonunda devreye girecek. Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metrosu Anadolu  Yakası’nda günde 700 bin yolcunun taşınabileceği bir metro hattı. Üsküdar,Ümraniye,Çekmeköy,Sancaktepe,Sultanbeyli ve Pendik ilçelerini birbirine bağlayan bu güzergah ,İstanbul’un Anadolu Yakası’nın en önemli metrolarından bir tanesi.

Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy hattında şu anda 16 tane istasyon mevcut.Daha sonra buna Sancaktepe,Sultanbeyli ve Viaport’a kadar devam eden 11 istasyon daha eklenecek. O istasyonlarla beraber Taşdelen’den Yenidoğan’a kadar uzayacak,toplamda 27 istasyonlu büyük  bir  metro hattı  hayata geçmiş  olacak.Entegrasyon açısından baktığımızda Üsküdar merkezde Marmaray,Altunizade de İstanbul’un ana omurgası  metrobüsle bir entegrasyonu var.Burasi gelecekte  Ulaştırma Bakanlığı ‘nın açıkladığı SöğütlüçeşmeAltunizade,Gayrettepe ,İncirli  Metrosu’nda kesişim  noktası olacak. Yeni yapılan  Çamlıca Camii’ne (Çamlıca Tepesi’ne)gidecek  bir raylı sistem  hattı yapılacak.Böylece burada bir entegrasyon sağlanacak  ve Altunizade Çamlıca raylı sistem hattı da yolcu beslemesi yapacak.Bir diğer entegrasyonda Göztepe Ataşehir Ümraniye Hekimbaşı Metrosu ile olacak . Ümraniye merkezde eski TRT lojmanlarının bulunduğu  8 numaralı Ümraniye Çarşı İstasyonu ile Göztepe  Ataşehir  Ümraniye entegresi söz konusu.Anadolu Yakası’nın önemli iki metrosu,Kadıköy Kartal Metrosu  ve gelecekte devreye girecek olan Ayrılık Çeşmesi’nden Gebze’ye kadar devam edecek.Marmaray’ın devamı  niteliğinde  sahil boyunca devam eden Marmaray hattı. Bunlarla beraber yine Anadolu Yakası’nda Kaynarca’ya kadar giden metro hattının Tuzla’ya kadar uzatılması söz konusu. Raylı  sistemler,Anadolu  Yakası’nın trafik yükünü azaltmada ne kadar etkili olacağı  tartışmasız. Anadolu Yakası’nın trafik yükü bana göre  ciddi anlamda çözülmüş olacak.Büyükşehir Belediye Başkanımız’ın hazırladığı bir hedef var , su anda yapımı devam edenlerle 25 km’ye çıkacak olan metro hatlarını 2019 yılı  sonu itibariyle 430 km’ye çıkarmak. İstanbul’da rayli taşıma sisteminin toplu taşıma  içindeki payı %15 civarında. Bu,2019 yılı itibariyle %49’a çıkacaktır diyorum aldığım bilgilere göre.

 

 

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.