Samsun'un Ulaşım Sorunları TBMM'de Gölge Bıraktı
TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu'nda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bütçesi görüşmeleri Samsun gündemiyle çalkalandı. İYİ Parti Genel Başkan Yardımcısı ve Samsun Milletvekili Dr. Erhan Usta, şehrin yıllardır bekleyen ulaşım projelerini tek tek gündeme taşıdı. Ancak sunduğu hızlı tren ve karayolu önergeleri, iktidar oylarıyla reddedildi.
Usta ve Dr. Ayyüce Türkeş Taş’ın Ankara–Samsun hızlı tren hattı için talep ettiği 25 milyar TL ek kaynak önergesi komisyondan geçemedi. Önergede, hattın 2017’de ihale edilmesine rağmen 2025’te tamamlanamadığı vurgulandı. Resmi takvime göre, Delice–Çorum hattı 2026 sonunda devreye alınacak, Samsun’a ulaşması ise 2030’u bulacak.
Usta konuşmasında şunları söyledi: “Ankara’yı Karadeniz’e bağlayacak proje bu hızla giderse ancak 20 yılda tamamlanır. Samsun’un ekonomik gelişimi için hızlı tren şart.”
“Vezirköprü–Boyabat yolu ölüm yolu oldu”
Reddedilen ikinci önerge, 101 milyar TL’lik garanti ödemelerden yalnızca 5 milyar TL’nin Samsun’un elzem karayolu projelerine aktarılmasını öngörüyordu. Öne çıkan projeler:
Havza–Vezirköprü–Boyabat yolu
Çarşamba–Ayvacık–Taşova–Erbaa hattı
Karadeniz sahil yolunun yetersiz kesimleri
Terme bölgesindeki ölümlü kazalar
Usta sert çıktı: “Her tarafa kaynak bulunuyor ama Samsun’un yolları ilerlemiyor. Bu yol artık ölüm yolu olarak anılıyor.”
Havalimanı ve köy iletişimi acil çözüm bekliyor
Usta, Çarşamba Havalimanı’nın kapasitesinin yetersiz olduğunu, pist ve terminal genişletme çalışmalarının geciktiğini belirtti. Ayrıca, Batı ve Doğu Çevre Yolları’nın mevcut trafiği taşıyamadığını, Yukarısusuz köyünde ise telefon çekmediğini söyledi: “2025 Türkiye’sinde köyler iletişimsiz kalamaz.”
“Samsun’un hakkı yine ertelendi”
Komisyon çıkışında değerlendirme yapan Usta: “Hızlı tren, yollar, yatırımlar… Vatandaşın ihtiyacı değil, garanti ödemeleri tercih edildi. Samsun’un kalkınması bir kez daha ertelendi.” Dedi.
