Samsun'da turizm masaya yatırıldı
Samsun'da İl Turizm Tanıtım ve Geliştirme Koordinasyon Kurulu Toplantısı, Samsun Valisi Orhan Tavlı'nın başkanlığında gerçekleştirildi.
Toplantıya Büyükşehir Belediye Başkanı Halit Doğan, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Rektör Vekili Prof. Dr. Çetin Kurnaz, Türkiye Turizm Geliştirme Ajansı (TGA) yetkilileri ile kamu kurumları ve sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri katıldı.
2025 çalışmaları sunumlarla anlatıldı
Toplantıda, TGA Destinasyon Grup Müdürü Yasin Topçu, Samsun Büyükşehir Belediyesi Turizm, Tanıtım ve Dış İlişkiler Şube Müdürü Dr. Fatih Akman ve İl Kültür ve Turizm Müdürü Süleyman Demirtaş, 2025 yılı boyunca yürütülen çalışmalarla ilgili sunum yaptı.
Samsun’un tanıtımı 37 ülkede yapıldı
Türkiye Turizm Geliştirme Ajansı tarafından yürütülen çalışmalar kapsamında Samsun’un tanıtımı için 8 farklı dilde, 37 ülkede dijital banner kampanyaları düzenlendi. 2025 yılı ocak ayı itibarıyla bu çalışmalarla 20 milyon gösterim elde edildi.
Global tanıtım faaliyetleri kapsamında Al Jazeera Mubasher kanalında yayımlanan “Discover Türkiye” programında Samsun’a yer verildi.
Çin pazarı ve uluslararası tanıtım hamlesi
Çin pazarına yönelik tanıtım çalışmaları kapsamında Trip.com Group ile iş birliği yapılarak Samsun Workshop 2025 düzenlendi.
Go Samsun ve Gezsen Samsun sosyal medya hesaplarında 23 milyon profil görüntülemesine, influencer etkinlikleriyle 10,2 milyon erişime ulaşıldı.
Dış turizm çalışmaları kapsamında 10 ülkeden basın mensubu, influencer ve tur operatörleri Samsun’da ağırlandı.
Pegasus iş birliğiyle deneyim odaklı tanıtım
TGA, Samsun destinasyonunun tanıtımını güçlendirmek amacıyla Pegasus Hava Yolları ile iş birliği yaptı. Kampanya kapsamında konaklama tesisleriyle programlar oluşturuldu, müze ve kültürel alan ziyaretleri düzenlendi.
Yürütülen PR faaliyetleri sonucunda 36 ülkede 370 basın yansıması elde edilirken, toplam 59,2 milyon erişime ulaşıldı.
Büyükşehir’den kültür, gastronomi ve kruvaziyer vurgusu
Samsun Büyükşehir Belediyesi tarafından, kenti uluslararası alanda tanıtmayı hedefleyen kültürel etkinlikler ve gastronomi festivalleri düzenlendi.
Teknofest İstanbul’da Samsun standında 30 bin kişiyle doğrudan temas sağlandı. Kruvaziyer turizmi kapsamında ise 20 bin misafir için karşılama ve tanıtım çalışmaları yapıldı.
Ayrıca Samsun tarihine ilişkin 40’tan fazla süreli yayın ve albüm hazırlandı. Eski Etnografya Müzesi, modern bir Turizm Bilgilendirme Ofisi olarak yeniden düzenlendi.
Samsun Turizm Eylem Planı tamamlandı
İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü tarafından, Samsun Turizm Master Planı referans alınarak hazırlanan Samsun Turizm Eylem Planı, 5 aylık çalışmanın ardından tamamlandı.
Plan kapsamında projeler;
TanıtYönet–ŞehriniTani–SmartKent, MirasSamsun–AtaFest19, GastronomiSamsun, EkoturizmSamsun–Delta55, SporSamsun–MaceraSamsun
Sağlık Turizmi, TurizmLüks–SamsunPort–SamsunBeach başlıkları altında toplandı.
Yetkililer, İl Tanıtım ve Geliştirme Koordinasyon Kurulu’nun aynı zamanda Destinasyon Yürütme Kurulu olarak süreci yöneteceğini bildirdi.


