Samsun'da İl Su Kurulu Toplantısı Gerçekleştirildi

Samsun Valiliği ev sahipliğinde, Tarım ve Orman Bakanlığı Su Yönetimi Genel Müdürlüğü koordinasyonunda yürütülen İl Su Kurulu 2026 Yılı Toplantısı, Vali Yardımcısı Mehmet Fikret Çavuş başkanlığında gerçekleştirildi.

Samsun DSİ Yerleşkesi Toplantı Salonu’nda düzenlenen toplantıya İl Su Kurulu üyeleri katıldı. Toplantıda, Samsun’daki yerüstü ve yeraltı su kaynaklarının sürdürülebilir kullanımı, su kaynaklarının korunması, su tahsislerinin düzenlenmesi, su kirliliğinin önlenmesi ve kurumlar arası iş birliğinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar ele alındı. Toplantının gündeminde sel, taşkın ve kuraklık yönetimi, tarımsal sulama faaliyetleri, iyi tarım ve organik tarım uygulamaları, içme suyu kalitesi ve arıtma tesisleri, su verimliliği, şebeke kayıplarının azaltılması, yağmur suyu hasadı ile evsel ve endüstriyel atık suların yeniden kullanımı konuları yer aldı.

Toplantıda su kaynaklarının etkin görüşülmesi görüşüldü

Ayrıca, 2025 yılı İl Su Kurulu kararlarının uygulanma süreçleri değerlendirilirken, su yönetimi alanında yürütülen çalışmalar ve mevcut sorunlara ilişkin çözüm önerileri de görüşüldü. Toplantı sonunda, geçmiş dönem kararlarının takibi ve su kaynaklarının etkin şekilde yönetilmesine yönelik yeni kararlar alınırken, kurumlar arası iş birliğinin güçlendirilmesi konusunda görüş birliğine varıldı.
Yetkililer, su kaynaklarının korunması ve sürdürülebilir su yönetimi hedefleri doğrultusunda çalışmaların kararlılıkla sürdürüleceğini belirtti.
 

WhatsApp İhbar Hattı
05459031060
ÇEKİN, GÖNDERİN, YAYINLAYALIM!
Özel Haber