Samsun'da 112'ye Boş Çağrı Yağmuru

Samsun'da 2025 yılı boyunca 112 Acil Çağrı Hattı'na yapılan aramaların büyük bölümünün gerçek bir acil duruma dayanmadığı ortaya çıktı. Yıl içinde hatta ulaşan 1 milyon 319 bin 327 çağrının, 817 bin 618'i herhangi bir vakaya dönüşmeden sonuçlandı.

Çağrıların Yüzde 62’si Asılsız ya da Gereksiz

Yetkililerden alınan bilgilere göre, 112 Acil Çağrı Hattı’na gelen aramaların yalnızca yüzde 38’i vakaya dönüşürken, yüzde 62’si asılsız veya gereksiz çağrılardan oluştu. Bu durumun, acil müdahale gerektiren vakalara ulaşım süresini olumsuz etkilediği ifade edildi.

Asılsız Aramalara Para Cezası Uygulandı

2025 yılında, bir önceki yıl boyunca 112 hattını gereksiz ve asılsız aramalarla meşgul ettiği tespit edilen 24 kişiye, toplam 55 bin 440 TL idari para cezası uygulandığı açıklandı. Yetkililer, bu yıl da benzer şekilde hattı meşgul eden kişiler hakkında gerekli incelemelerin yapılacağını ve idari yaptırımların devam edeceğini bildirdi.

En Fazla Çağrı Sağlık Birimlerine Yapıldı

Vakaya dönüşen çağrıların kurumlara göre dağılımı da paylaşıldı. Buna göre en fazla çağrı sağlık birimlerine yapıldı. Kurumlara göre çağrı dağılımı şu şekilde gerçekleşti:

Sağlık: 370 bin 847

Emniyet: 346 bin 117

İtfaiye: 33 bin 238

Jandarma: 29 bin 459

Orman: 7 bin 56

Sahil Güvenlik: 3 bin 268

AFAD: 881

112’yi Gereksiz Meşgul Etmeyin” Uyarısı

Yetkililer, asılsız ve gereksiz çağrıların ambulans, polis ve itfaiye ekiplerinin gerçek acil durumlara ulaşmasını geciktirebildiğine dikkat çekti. Bilinçsiz yapılan aramaların hem kamu kaynaklarının israfına yol açtığı hem de hayati tehlike altındaki vatandaşlar için risk oluşturduğu vurgulandı. Vatandaşlardan, 112 Acil Çağrı Hattı’nı yalnızca hayati ve acil durumlarda aramaları istendi.

WhatsApp İhbar Hattı
05459031060
ÇEKİN, GÖNDERİN, YAYINLAYALIM!

Bakmadan Geçme