Randevu Çilesi Büyüyor!

Sağlık hizmetlerine erişimde yaşanan sıkıntılar, hastaların tepkisini ve endişesini artırıyor. Hürriyet Sağlık-Sen Samsun Şube Başkanı Nermin Aydın, özellikle randevu sistemi, hekim sayısı ve acil servislerin kullanımıyla ilgili dikkat çeken açıklamalarda bulundu.

Youtube Kanalı
Youtube Kanalı
Abone Ol
Randevu Çilesi Büyüyor!

Sağlık hizmetlerine erişimde yaşanan sıkıntılar her geçen gün daha fazla vatandaşın tepkisine neden oluyor. Özellikle devlet hastanelerinde randevu bulamayan hastalar, çözümü ya özel hastanelere gitmekte ya da doğrudan acil servislere başvurmakta buluyor. Artan hasta yoğunluğu, hekim sayısındaki yetersizlik ve bazı branşlardaki uzman eksikliği, sağlık sisteminde ciddi bir tıkanmaya yol açıyor.


Bu konuda önemli açıklamalarda bulunan Hürriyet Sağlık-Sen Samsun Şube Başkanı Nermin Aydın, mevcut randevu sistemi, hekim eksikliği ve acil servislerin yanlış kullanımına dair dikkat çeken değerlendirmelerde bulundu. Aydın, hem sistemin yapısal sorunlarına dikkat çekti hem de vatandaşların yaşadığı mağduriyetin altını çizdi.


“Sabah Hastaneye Gelip Kuyruk Bekleyen Günleri Yaşadık”


Geçmişte hastaların muayene olabilmek için sabah erken saatlerde hastaneye geldiğini ve uzun kuyruklarda beklediğini hatırlatan Aydın, “Daha önceki zamanlarda muayene olmak isteyen hastalarımız hastaneye sabah gelip muayene sırası almak için geliyorlardı ve uzun kuyruklar oluşuyordu. Köyden, ilçeden, uzak yerlerden gelen insanlar muayene olmadan gitmek zorunda kalıyorlardı.” Diye konuştu


“MHRS Güzel Bir Uygulama Ama Etkin Değil”


Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) hakkında da değerlendirmelerde bulunan Aydın, “Evet, MHRS yani Merkezi Hekim Randevu Sistemi kuruldu ve çok güzel bir uygulama, ancak etkin değil. Çünkü hekim sayısı az. Hekim sayısı az olduğunda ise istediğin zamana, istediğin şehre randevu alamıyorsun. Dolayısıyla etkin değildir.”dedi.


“Yan Dallarda Hekim Yok, Hasta Potansiyeli Yüksek”


Özellikle yan dallarda hekim yetersizliği yaşandığını vurgulayan Başkan Aydın, “Özellikle yan dallarda hekim olmadığı için ve yoğun da bir hasta potansiyeli olduğu için yetersiz kalıyor. O yüzden vatandaşın şikayet etmesi çok daha doğaldır.Bu sefer hastalar farklı şekilde ya özel hastaneye kayıyor ya acillere geliyor. Tabii ki burada da ekonomik nedenler açığa çıkıyor.”İfadelerini kullanarak sözlerine şöyle devam etti


“Acil Servisler Poliklinik Değildir”


Aydın, “Hastanelerde randevu bulmayıp hastalar için acile başvurmak bir çözüm olabilir ama bizler acil üniteleri genelde, adı üstünde, acil müdahale edilmesi gereken vakalarda kullanılması gerekir. Dolayısıyla poliklinik alanlarının acilde kullanılması doğru değil.” Diye konuşarak sözlerini tamamladı.

WhatsApp İhbar Hattı
05459031060
ÇEKİN, GÖNDERİN, YAYINLAYALIM!
Özel Haber

Bakmadan Geçme