• Haberler
  • Siyaset
  • Nazan Güneysu, 'Şehir Hastanesi'nde Sağlık Çalışanlarının Güvenliği Tehlikede'

Nazan Güneysu, 'Şehir Hastanesi'nde Sağlık Çalışanlarının Güvenliği Tehlikede'

CHP Parti Meclisi Üyesi Nazan Güneysu, Samsun Şehir Hastanesi'nde görev yapan sağlık çalışanlarının yaşadığı sorunlara ilişkin açıklamalarda bulundu.

Son zamanlarda Samsun Şehir Hastanesi’nde yaşanan sorunlar artarak devam ederken, hastanede çalışan sağlık çalışanlarının da sorunları giderek büyüyor. Bunun üzerine CHP Parti Meclisi Üyesi Nazan Güneysu, şehir hastanesinde sağlık çalışanlarının ciddi sorunlar yaşadığını gündeme getirdi. Güneysu, bu sorunlara yönelik hastane yönetiminin ve yetkililerin kayıtsız kalmaması gerektiğini vurguladı.

“10 ameliyat çalışanı rahatsızlandı”

CHP Parti Meclisi Üyesi Nazan Güneysu, “Samsun Şehir Hastanesi’nin eksiklikleri tamamlanmadan hizmete açılmasının bedelini ne yazık ki sağlık emekçileri ve yurttaşlarımız ödemektedir. 16 Mayıs tarihinde ameliyathanelere yağmur suyu sızması nedeniyle yapılan tadilat sırasında ortaya çıkan yoğun kimyasal kokuya maruz kalan 10 ameliyathane çalışanı rahatsızlanarak acil serviste tedavi görmüştür. Benzer koku sorunlarının daha önce de yaşandığı, sonrasında da devam ettiği ve çalışanlar üzerinde yaşananların kamuoyuna yansımaması yönünde baskı oluşturulduğu yönündeki bilgiler ise kaygı vericidir” ifadelerini kullandı.

“Yetkililer sessiz kalmamalıdır”

Yetkililere çağrıda bulunan PM üyesi Nazan Güneysu, “Samsun Şehir Hastanesi’nde yaşanan sorunların münferit olmadığını, hastanenin açılış sürecinden itibaren ciddi yapısal ve yönetsel problemlerle karşı karşıya bulunduğunu göstermektedir. Sağlık çalışanlarının can güvenliğinin dahi sağlanamadığı bir ortamda, vatandaşlarımızın güvenli sağlık hizmeti aldığı nasıl iddia edilebilir? Sağlık Bakanlığı, Samsun İl Sağlık Müdürlüğü ve Samsun Şehir Hastanesi yönetimi bu yaşananlar karşısında sessiz kalmamalıdır” dedi.

PM üyesi Güneysu, “Kamuoyu adına şu soruların cevaplandırılması gerekmektedir 16 Mayıs tarihinde yaşanan olayla ilgili idari inceleme başlatılmış mıdır? Kimyasal maddeye maruz kalan sağlık çalışanları için iş sağlığı ve güvenliği kapsamında gerekli işlemler yapılmış mıdır? Çalışanlar üzerinde yaşananların duyurulmaması yönünde baskı kurulduğu yönündeki bilgiler doğru mudur? Benzer olayların tekrar yaşanmaması için tedbir alınmış mıdır?” diye sordu.

“Konunun takipçisi olacağız”

Güneysu, “Sağlıkta plansızlık, denetimsizlik ve liyakatsizlik hem sağlık çalışanlarını hem de hastaları riske atmaktadır. Sağlık Bakanlığı’nı, Samsun İl Sağlık Müdürlüğü’nü ve Samsun Şehir Hastanesi yönetimini şeffaf davranmaya, kamuoyunu aydınlatmaya ve sorumlular hakkında gerekli işlemleri başlatmaya davet ediyoruz. Bu sürecin takipçisi olacağımızı, sağlık emekçilerinin ve vatandaşlarımızın sağlığını ilgilendiren hiçbir konunun üzerinin örtülmesine izin vermeyeceğimizi kamuoyuna saygıyla duyururuz” şeklinde konuştu.

 

WhatsApp İhbar Hattı
05459031060
ÇEKİN, GÖNDERİN, YAYINLAYALIM!
Özel Haber