Kârı Çin etkisiyle düşüyor

Alman otomobil üreticileri BMW, Mercedes ve Volkswagen'in karı Çin etkisiyle düşüyor

Bir dönem Alman ekonomisinin bel kemiği ve teknolojik yeniliğin sembolü olarak görülen Alman otomotiv sektörü, yapısal, teknolojik ve jeopolitik zorluklarla karşı karşıya bulunurken, Çin'de satışların düşmesi ve ABD’nin gümrük vergileri de sektörün karını baskılıyor. Alman lüks otomobil üreticileri Mercedes-Benz, BMW ve Volkswagen Grubu'nun ilk çeyrek karları sırasıyla yüzde 40,7, yüzde 25,2 ve yüzde 37 geriledi.

Bünyesinde Audi, Bugatti, Seat, Skoda ve Porsche markalarını bulunduran Volkswagen, bünyesinde BMW, MINI ve Rolls-Royce gibi markaları bulunduran BMW Grubu ve Mercedes'in kar marjlarında sürekli düşüşle karşı karşıya kalması ve ihracata yönelik iş modellerinin sarsılması dikkati çekiyor. Dünyanın en büyük yeni otomobil pazarı olan Çin, Alman üreticiler için büyük sorunlara neden oluyor. Mercedes S-Serisi, BMW 7 Serisi ya da Audi A8 gibi içten yanmalı motora sahip lüks sedanlar Çin'de daha az alıcı buluyor.

Alman lüks otomobil üreticileri eskiden kar marjlarının yarısını Çin’deki müşterilerden elde ederken, artık bu durumun sona erdiği belirtiliyor. İlk çeyrekte Volkswagen, BMW ve Mercedes markaları Çin'de toplamda 1 milyon araç bile teslim edemedi. Mercedes-Benz'in yılın ocak-mart döneminde Çin’deki araç teslimatları ilk çeyrekte yüzde 10 azalarak 152 bin 800’e, BMW’nin Çin'deki (Mini markası dahil) araç teslimatları yüzde 17,2 azalarak 155 bin 195'e ve Volkswagen’in Çin'deki araç teslimatları da yüzde 7,1 düşerek 644 bin 100’e indi.

Almanya'nın diğer büyük Avrupa ekonomilerine kıyasla Çin'e daha fazla bağımlı olması dikkati çekerken, Çin'in Almanya'dan satın aldığı otomobilleri daha fazla üretebilmesi ekonominin büyümesini zorlaştırıyor.

Çin, başta Alman otomobil üreticileri olmak üzere Alman şirketleri için hem satış hem de büyüme açısından büyük önem taşıyor. Alman şirketleri, küresel pazar için Çin'deki en son teknolojileri geliştiriyor ve test ediyor. Alman sanayisinde kullanılan ara ürünlerin çoğunluğunun Çin'den geldiği belirtiliyor. Alman otomobilleri Çin'de yoğun talep görüyor. Alman otomotiv üreticileri Volkswagen, Daimler ve BMW'nin gelirlerinin yüzde 30’dan fazlasının Çin’den gelmesi dikkati çekiyor.

Çin uzun zamandır Alman otomobil üreticileri için merkezi bir büyüme pazarı olurken, Mercedes, Audi ve BMW gibi markalar büyüyen Çin orta sınıfında büyük bir popülerliğe sahip. Ancak son zamanlarda Çinli üreticiler arayı büyük ölçüde kapatırken, BYD, Nio ve Geely Çin iç pazarına giderek daha fazla hakim oluyor ve artık Alman üreticilerin Çin'deki pazar payı önemli ölçüde düşüyor. Son yıllarda Avrupa ülkelerinde satılan elektrikli otomobillerde Çin üreticilerinin payı hızla yükseliyor. Çin'de üretilen düşük fiyatlı ve sübvanse edilmiş elektrikli otomobillerin satışları rakiplerini geride bırakıyor.

WhatsApp İhbar Hattı
05459031060
ÇEKİN, GÖNDERİN, YAYINLAYALIM!

Bakmadan Geçme