Havza'da Zanaat Atölyeleri Dijital Bağımlılığı Azaltıyor
Havza Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde açılan zanaat atölyeleri, ortaokul öğrencilerine temel el becerileri kazandırırken dijital bağımlılığın azaltılmasına da katkı sağlıyor.
El Becerisi ve Üretim Kültürü Kazandırıyor
Havza Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi (MTAL) bünyesinde kurulan zanaat atölyeleri, Milli Eğitim Bakanlığı’nın Mesleki ve Teknik Eğitim Politika Belgesi kapsamında yürütülen Beceri Geliştirme Kursları doğrultusunda hizmet veriyor. Atölyelerde öğrenciler temel marangozluk uygulamalarını yakma, oyma ve rendeleme gibi çalışmalarla deneyimleme fırsatı buluyor.
İlçedeki ortaokullarda yapılan tanıtım faaliyetlerinin ardından gönüllü 7. ve 8. sınıf öğrencileri için elektrik-elektronik, mobilya ve robotik kodlama alanlarında hafta sonu kursları oluşturuldu.
Okulun Müdür Yardımcısı Ahmet Şemsettin Kartal, kursların Eylül-Haziran döneminde hafta sonları devam ettiğini belirterek, çalışmaların hem temel el becerilerini geliştirdiğini hem de öğrencilerin mesleki eğitim süreçlerine uyumunu güçlendirdiğini söyledi.
Güvenli Alet Kullanımı Öğretiliyor
Mobilya ve İç Mekan Tasarım Bölümü öğretmenlerinden Mustafa Acar, atölye çalışmalarının öğrencileri üretime teşvik ettiğini kaydederek şunları dile getirdi:
“Öğrenciler el aletlerini güvenli ve doğru şekilde kullanmayı öğreniyor. İlk etapta rendeler ve testereler ile başlıyoruz, ardından daha detaylı ahşap çalışmalarına geçiyoruz.”
Dijital Bağımlılıkla Mücadelede Etkili
Kursa katılan öğrenciler, atölye çalışmalarının dijital bağımlılıklarını azalttığına dikkat çekiyor. Kursiyerlerden Akın Ayaz, “Buraya gelmeden önce evde tablet ve cep telefonu ile vakit geçiriyordum. Buraya gelince yeni şeyler öğrendim ve eğlendim.” dedi.
Elyesa Sağlam ise, “Telefon ve tabletten uzaklaştığımı hissediyorum. Kendi yaptığımız oyunla eğleniyoruz. İleride mesleğimin bu olacağını düşünüyorum.” ifadelerini kullandı.
Öğrencilerden Yılmaz Efe Elmas da oyun materyallerini atık ve geri dönüşüm malzemeleriyle kendilerinin hazırladığını belirtti.
Bakmadan Geçme



