Gazi'ye acil servis
Gazi Devlet Hastanesi'nde yapımına iki ay önce başlanan acil servis ay sonunda hizmete girecek
Samsun'da son aylarda acil servise müracaat eden hastaların sayısında artış olduğunu ifade eden Gazi Devlet Hastanesi Başhekimi Opr. Dr. Ahmet İsmailoğlu, tek etkenin düşünüldüğü gibi eğitim ve Araştırma Hastanesi'nin olmadığını belirtti. Acil servise müracaat eden hasta sayısının artışındaki etkenleri sıralayan Başhekim Opr. Dr. Ahmet İsmailoğlu, "Son aylarda acil servise başvuran hasta sayımızda artış var. Bu artışın birçok sebebi var. Bunlardan birisi Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nin taşınması. Ancak düşünüldüğü gibi büyük etken bu değil. Bizim Gazi Hastanesi olarak 2009 yılı Ocak ayında acil servise başvuran hasta sayımız 16 bin kişi, 2010 yılı ocak ayında 12 bin 500, 2011 yılı ocak ayında 19 bin 500 civarında. Acil servise müracaat eden hastaların artması Samsun'da acil hastalarının arttığı şeklinde yorumlanmamalı. Bunun bir takım sebepleri var. En önemlisi halkımız acil servise başvurduğunda işlerinin daha çabuk, sıraya girmeden çözüleceği inancı en önemli faktör. Özellikle 2009 yılından bu yana başlanılan muayenelerden fark alınma durumu var. Acil servise başvuran hastalarımızdan muayene farkı alınmadığını düşünürsek, gündüz polikliniklere gidip işlerini çözecek hastalarımız hem kısa sürede işinin çözülmesi anlamında hem de fark ödememe anlamında acil servislere bir yığılma söz konusu oluyor. Bu da gerçekten acil olan hastalara müdahalelerin zamanında, etkili yapılabilmesi soru işaretini doğuruyor" dedi.
ler yaptıklarını belirten İsmailoğlu, "Biz hastane olarak bunun adımlarını 2 ay önce zaten attık. Acile başvuran ayakta poliklinik hastaları ayrı bir birimde değerlendirip, kabul edip orada onların tetkik ve tedavilerini sunmak, diğer taraftan gerçekten müdahale edilmezse hayati öneme haiz olan, kişinin sağlığı adına sorunlar olabilecek hastalarımızı da ayrı bir mekanda kabul edip, tedavilerini ve takiplerini yapmak gerekiyor. Şuan ki mevcut mahallimizle bunu yapmak için çok uygun bir ortamımız yok. Oluşturduğumuz alanlarla, yeni inşaat yerleriyle bundan sonra hastalarımıza 11 karşılama olacak. 10 karşılama esnasında sağlık memuru, hemşire ve hekim arkadaşlarımız ayakta gelen hastalarımızın öncelikle şikayetini dinleyecek, tansiyon ve nabızları alınacak, bu şikayetlere göre onlara aciliyetlerini belirten bir form doldurulacak, aciliyetlerine göre kırmızı, yeşil, sarı renkli. Biz yaklaşık 6 aydır fiziki şartlarımız uygun olmasa bile ayrıştırma uygulamasına biz başlamıştık. Bazı hastalarımızın bekledikleri yönünde şikayetleri olabilir, eklem bileğinde bir ağrısı olan hastayı bekletiyoruz, göğsü ağrıyana, karnı ağrıyana daha öncelik vermek için. Çünkü ikisine de aynı yerde bakıyoruz. Ama şuanda getireceğimiz sistem ile bu hastalarımız da beklemeyecek. Acilin içinde yeni dizayn ettiğimiz alanlarda tedavilerini tamamlayıp göndereceğiz. Bekleme süresi ortadan kalkacak, gerçekten müdahale edilmesi gereken hastalar için de tahsis ettiğimiz yerler kullanılacak. Böylece müdahalesi zaruri olanla, bekleyebilecek insanları aynı mekanda kabul etmiyoruz, farklı mekanlara yönlendiriyoruz" şeklinde konuştu.