Deniz ulaşımına daha fazla önem verilmeli

KASİF Başkanı Reis, Kara ve hava yoluna gösterilen ilginin deniz ulaşımına da gösterilmesi gerektiğini söyledi.

Karadeniz Sanayici ve İşadamları Dernekleri Federasyonu (KASİF) Başkanı Osman Reis, 1 Temmuz 1926'da yürürlüğe giren Kabotaj Yasası'nın 85. Yılı nedeniyle yayınladığı mesajda kara ve hava yoluna gösterilen ilginin deniz ulaşımına da gösterilmesi gerektiğinin altını çizerek, kara ve hava yoluna nazaran deniz yolunda ciddi mesafe alınamamasının son derece düşündürücü olduğunu söyledi.
Denizlerdeki egemenlik hakkını geri alan Kabotaj Yasası'nın sosyal ve siyasal alandaki değişimlerin bir uzantısı olarak ekonomik anlamda bağımsızlığın pekişmesini sağlayan bir adım olduğunu belirten Reis, "Bundan 85 yıl önce 1 Temmuz 1926'da kabul edilen Kabotaj Yasası, zengin deniz kaynaklarımızın kullanılması ve denizciliğin gelişmesi için önemli bir adım olmuştur. Ancak, Kabotaj Yasası'nın yürürlüğe girmesinden sonra geçen 85 yıla rağmen denizcilik sektörünün gelişmesi için ciddi bir mesafe alınamadığını görmekteyiz" diye konuştu.
Osman Reis, "Cumhuriyetin ilanıyla birlikte, Atatürk'ün, özellikle ulaşıma yönelik büyük altyapı yatırımlarında öncelik tanıdığı deniz ve demiryolları, sonraki yıllarda uygulanan yanlış ulaşım politikaları neticesinde karayollarına öncelik verilmesi ve karayollarının teşvik edilmesi sonucunda büyük oranda ihmal edildiğini görmekteyiz" dedi.
Deniz taşımacılığına önem verilmesi durumunda Türkiye'nin tam 8 bin 333 kilometrelik bir deniz otobanı kazanacağını ifade eden Reis, deniz otobanının bakım, asfalt ve kum istemediğini, bu yolla Türkiye'deki taşımacılığın karayolundan sahillerdeki denizyoluna kayacağını, bir anlamda trafik canavarının da denizde boğulmuş olacağını savundu.
Ulaştırma sektöründe denizlerden yararlanılmadığı gibi, turizm, su ürünleri, deniz sporları konusunda da yeterince istifade edilmediğini kaydeden Reis, "Gemi inşa sanayimiz, gemi bakım ve onarım hizmetlerimiz yeterli değil. Yeni yeni teknolojilere ve tersanelere ihtiyaç duyuluyor. Biz Karadenizliler olarak denizci bir milletiz. Denizci olduğumuz gibi kendi kayığımızı, kendi teknemizi kendimiz yaparız. Bugün babadan kalma tekniklerle, geleneksel yöntemlerle tekne ve gemi inşaatı yapılmaktadır. Bölge ekonomisine büyük katkısı olan tekne ve gemi inşaatının geleneksel yöntemler ve ilkel teknikler yerine modern tekniklerle yapılması gerekir. Hükümet, karayolu ve havayolu gelişiminde büyük başarı elde etmiştir, bu başarının denizyolu taşımacılığında da gösterilmesini arzu etmekteyiz" diye konuştu.
Üç tarafı denizlerle çevrili olan Türkiye'nin “denizci toplum” olmasının önünde hiçbir engel bulunmadığı kaydeden Reis, “Bir deniz ülkesi olarak, denizciliğe gereken önem ve önceliği vermemiz, küreselleşen dünyada ulusal bir zorunluluktur” dedi.

WhatsApp İhbar Hattı
05459031060
ÇEKİN, GÖNDERİN, YAYINLAYALIM!

Bakmadan Geçme