Çarşamba Otobüsleri Meclis gündeminde
Samsun Büyükşehir Belediye (SBB) Meclisi'nde Çarşamba Özel Halk Otobüsleri konusu gündem dışı soru ile yeniden gündeme taşındı.
CHP Grup Başkan Vekili Atilla Tekcan ile CHP Meclis Üyesi Hasan İpek, daha önce de gündeme getirdikleri Çarşamba özel halk otobüsleriyle ilgili gelinen son aşamayı, SBB’nin 2025 yılı ağustos ayı olağan toplantısında gündem dışı soru ile tekrar sordu.
Hasan İpek’ten soru, Nihat Soğuk’tan davet
CHP Meclis Üyesi Hasan İpek söz alarak, “Daha önce mecliste gündeme getirmiştik. Çarşamba özel halk otobüslerinde bir gelişme var mı? Önerge vermiştim, son durum nedir?” diye Belediye Başkan Vekili Nihat Soğuk’a sordu. Soğuk ise, konuyu Ulaştırma Daire Başkanlığı’na ilettiğini belirterek, “Hasan Bey, sizi de davet edelim, bu konu hakkında konuşalım.” dedi.
Tekcan: Otobüsçülere tebligat gönderildi;
CHP Grup Başkan vekili Atila Tekcan ise Özel halk otobüsü konusunda SBB Ulaştırma Daire Başkanı ile görüştüğünü ve süreci takip ettiğini , otobüs işletmecilerine araç yaşı, elektronik ödeme entegrasyonu ve ücretsiz yolcu maliyetlerinin karşılanmasına dair tebligat gönderildiğini söyledi.
'Herkesin memnun olacağı sistemi destekliyoruz'
CHP Grup Başkan Vekili Tekcan, “Otobüsçülerin ve vatandaşların taleplerini dikkate alarak gerekli revizelerde halkımıza destek vermeye hazırız. Konforlu ve uygun yolculuğun sağlanacağı, herkesin memnun olacağı bir sistemi destekliyoruz.” ifadelerini kullandı.
Ulaştırma Daire Başkanlığı’nın, yeni uygulama ile Samsun da Çarşambayı pilot İlçe olarak konuyu şekillendirilmesini düşündükleri öğrenildi. Son olarak Çarşamba Özel Halk Otobüscülerine gönderilen tebligatta;
• Sisteme ilk girişte en fazla 9 yaşında araç olması,
• Gelir desteği oranının araç yaşına göre belirlenmesi,
• Elektronik ödeme sistemine entegrasyon sağlanması,
• Tüm ücretsiz ve indirimli yolcuların maliyetinin SBB tarafından karşılanması gibi maddelerin yer aldığı öğrenildi.
Bu düzenlemelerle yolcu sayısının yüzde 25-30 civarında artması beklenirken, ayrıca günlük yolcu sayısı, hat uzunluğu ve sefer sayısına göre en az 20 aracın sisteme dâhil olması ve üst sınırın ise 100 araç olarak belirlenmesi öngörülüyor.


