Bala; 'SERVİS ARAÇLARINDA 15 YAŞ UYGULAMASI DEVAM ETMELİ'

Bala; 'SERVİS ARAÇLARINDA 15 YAŞ UYGULAMASI DEVAM ETMELİ'
Çarşamba Şoförler Odası Başkanı Musa Bala, servis Araçlarında 15 Yaş uygulamasının devam etmesi gerektiğini belirtti

Çarşamba Şoförler Odası Başkanı Musa Bala, servis taşımacılığında kullanılan araçlara ilişkin 15 yaş uygulamasının Temmuz ayında sona ereceğini hatırlatarak, bu durumun sektörde büyük mağduriyetlere yol açacağını ifade etti. Başkan Bala, mevcut ekonomik zorluklar ve pandemi sonrası toparlanma sürecinde bu düzenlemenin devam etmesinin kritik bir ihtiyaç olduğunu vurguladı.

“Birçok Araç Kullanılamaz Hale Gelecek”
'15 yaş uygulamasının sona ermesiyle birlikte sektörde hizmet veren birçok aracın kullanılamaz hale geleceğini belirten Başkan Bala, “Bu durum, taşımacılık sektöründeki iş gücünü azaltacak ve birçok servisçi kardeşimizi zor durumda bırakacaktır. Araç yenilemek, mevcut ekonomik koşullarda ciddi bir maliyet anlamına gelmektedir. Bu nedenle 15 yaş uygulamasının devam etmesini talep ediyoruz,” dedi.

“Pandeminin Ekonomik Etkileri Hâlâ Devam Ediyor”
Başkan Musa Bala, pandeminin ekonomik etkilerinin hâlâ sürdüğüne dikkat çekerek şu ifadeleri kullandı:
“Pandemi sürecinde servis taşımacılığı yapan esnafımız büyük kayıplar yaşadı. Gelirlerin azalmasına karşın giderlerin ve borçların artması, sektörü derinden etkiledi. Esnafımız, pandemi sonrası toparlanma sürecini henüz tamamlayamamışken böyle bir zorunlulukla karşılaşmak daha büyük sorunlara yol açacaktır.”

“Yüksek Faiz Oranları Araç Yenilemeyi İmkânsız Hale Getiriyor”
'Araç yenilemenin finansal açıdan esnaf için büyük bir zorluk olduğunu belirten Bala, bankaların yüksek faiz oranlarına da dikkat çekerek; “Esnafımızın araçlarını yenilemek için bankalardan kredi alması neredeyse imkânsız hale gelmiştir. Yüksek faiz oranları, ekonomik yükü katlayarak sektörümüzü çıkmaza sokmaktadır. Bu nedenle, faiz oranlarının düşürülmesi ve finansal destek sağlanması için hükümetimizden sektöre özel çözümler bekliyoruz.” dedi.

“Araç Yaşı Yerine Güvenlik ve Bakım Öncelikli Olmalı”
Araç yaşı yerine düzenli bakım ve muayene süreçlerinin esas alınması gerektiğini söyleyen Balâ; “Her yıl düzenli olarak muayeneden geçen ve bakımları yapılan araçların güvenlik açısından yeterli olduğu açıktır. Araçların sadece yaşı değil, teknik durumu da dikkate alınmalıdır. 15 yaş sınırı, sektörün ihtiyaçlarına ve mevcut ekonomik koşullara uygun bir düzenlemedir.” diyerek konuştu

“Yetkili Kurumlara Talebimizi İlettik”
Çarşamba Şoförler Odası olarak konuyla ilgili taleplerini Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu, Türkiye Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyonu (TESK), ilgili bakanlıklar ve diğer yetkili kurumlara ilettiklerini ifade eden Balâ; “Esnafımızın sorunlarını çözmek ve taleplerimizi duyurmak adına gerekli adımları attık. 15 yaş uygulamasının devam etmesi için hükümetimizin bu konuyu yeniden değerlendireceğine inanıyoruz. Ayrıca, federasyonlarımız ve konfederasyonlarımız aracılığıyla bu konuda sürecin takipçisi olmaya devam edeceğiz.” dedi

“Servis Taşımacılığı Aksamamalı”
Servis taşımacılığının eğitim ve iş hayatının en önemli unsurlarından biri olduğuna dikkat çeken Çarşamba Şoförler Odası Başkanı Musa Bala, şunları söyledi;
“Bu düzenlemenin sona ermesiyle servis taşımacılığı aksayabilir ve toplumsal açıdan büyük sorunlar ortaya çıkabilir. Esnafımızın yükünü hafifletecek düzenlemelerin yapılmasını ve ekonomik anlamda sektörümüze nefes aldıracak adımlar atılmasını talep ediyoruz. Hem toplumsal fayda hem de sektörel sürdürülebilirlik için bu düzenlemenin devam etmesi şarttır.”

Kaynak:Ünal Daldal

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Önceki ve Sonraki Haberler
Bunlar da İlginizi Çekebilir