Bakan yumaklı duyurdu: TMO hububat alım ödemelerine bugün başladı
Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, Toprak Mahsulleri Ofisinin 3 Haziran'da başlayan hububat alım sürecine ilişkin ilk ödemeleri bugün çiftçilerin hesaplarına aktardığını duyurdu.
Türkiye genelinde hasat sezonunun hız kazanmasıyla birlikte, üreticilerin merakla beklediği ödeme takvimine dair resmi adım atıldı. Çiftçilerin emeklerinin karşılığını zamanında alabilmesi ve piyasa dengelerinin korunması amacıyla yürütülen hububat alım sürecinde, devletin ilgili kurumları ilk nakit akışını sağlayarak üreticiye can suyu verdi.
İlk Ödemeler Bugün Hesaplara Geçiyor
Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, Toprak Mahsulleri Ofisinin (TMO) hububat alımlarında ödemelere başladığını belirterek, "TMO, 3 Haziran'da başlayan hububat alım sürecinde ilk ödemeleri çiftçilerimizin hesaplarına bugün aktarıyor." ifadesini kullandı.
Yumaklı, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, TMO'nun hububat alım ödemelerine ilişkin bilgilendirmede bulundu.
"TMO Getirilen Ürünlerin Tamamını Alacak"
Üreticilerin mağdur edilmeyeceğini ve alım noktalarının artırılacağını vurgulayan Bakan Yumaklı, açıklamasında şunları kaydetti:
"TMO, 3 Haziran'da başlayan hububat alım sürecinde ilk ödemeleri çiftçilerimizin hesaplarına bugün aktarıyor. Ülke genelindeki 211 noktada devam eden alımlarımız hasat sezonunun yoğunlaşmasıyla 600 noktaya ulaşacak. TMO, kendisine getirilen ürünlerin tamamını alacak. Ürün bedellerini ise 21'inci günden itibaren üreticilerimizin hesaplarına aktarmaya devam edecek. Çiftçimizin emeğini ve alın terini korumaya devam edeceğiz."