• Haberler
  • Asayiş
  • AYVACIK – ÇARŞAMBA KARAYOL YAPIMI İKTİDAR KADAR UZUN AMA 'FİYASKO PROJE!'

AYVACIK – ÇARŞAMBA KARAYOL YAPIMI İKTİDAR KADAR UZUN AMA 'FİYASKO PROJE!'

Bu hizmet yarışının Türkiye'de ki en net engelli hizmet projesi. Projenin adı: Samsun- Çarşamba-Ayvacık Karayolu yenileme ve düzenleme çalışması. 2016 başladı yıl 2025, 11 yıldır bitirilemeyen Karayolu Türkiye' de bir ilk!

Bu hizmet yarışının Türkiye’de ki en net engelli hizmet projesi. Projenin adı: Samsun- Çarşamba-Ayvacık Karayolu yenileme ve düzenleme çalışması. 2016 başladı yıl 2025, 11 yıldır bitirilemeyen Karayolu Türkiye’ de bir ilk! Bu aşk hiçbir hikaye, masal da yok. Olması da imkansız. Devlet mi, AK Partide Cumhurbaşkanı mı kandırılıyor?

“ 24 KM YOLDA FİRMALAR ‘DEĞİŞ TON TON’ OYNUYOR!?”

Türkiye’yi baştan aşağıya karayolu, otoban, deniz üzerine köprüler, onlarca tünel inşaatı gibi kilometrelerce yapılan karayolu ağları göz kamaştırırken Samsun’un Ayvacık- Çarşamba İlçelerini birbirine bağlayan karayolu çalışması tam bir engelli proje haline geldi. Bu proje üzerinden Cumhurbaşkanına 11 yıldan beridir yalan söyleyen Samsun Milletvekilleri ve Karayolu yetkilileri hala kulaklarının üstüne yatmaya devam ediyor. Ayvacık - Çarşamba arası 24 Kilometrelik karayolu yenileme çalışması için 2016 da ihaleye çıkılmış, 2017 yılında ihale ile 3 ortaklı bir konsorsiyumla başlanılmıştı. Çalışmalar iki ortağın iflası ile çıkmaza girmiş ve maaş ile ödemelerini yapılamayınca işçi eylemleri akabinde firmalar ihaleden çekilmişti. Bu sürecin akabinde DAĞTAŞ Mühendislik 18 Ocak 2019 tarihinde resmi gazetede yayınlanan sözleşmelerin tasfiyesi ve devri ile ilgili düzenleme kapsamında 11.10.2019 tarihinde proje yükleniciliğinden çekilmesinin ardından çalışmalara bu tek firma olarak yeniden başlamıştı.

“PROJEDE İKİ VEYA ÜÇÜNCÜ DEĞİŞİKLİĞE GİDİLMESİ ŞAŞIRTTI!?”

Bu arada Karayolları Bölge Müdürlüğü oluşan heyelan sorunları neticesinde projede değişiklik kararı ile KM: 24 + 300 24 + 600 ve KM: 25 +000 - 25 +100 kesiminde (Meşelidüz ve ilçe girişi) oluşan heyelanlar neticesinde işin sahibi olarak mevcut projeye göre açılacak yarmaların heyelan riski oluşturabileceği kanaati üzerine projede değişiklik yapma kararı almış ve Proje değişikliği ile yolun yatay ve dikey hatta yeniden düzenleme yapılarak heyelan riskleri ortadan kaldırmak hedeflenmişti. Yeniden düzenlenen proje 19 Ekim 2020’de Karayolları Genel Müdürlüğünce onaylanmasıyla beraber çalışmalar devam ettirildi.

“FİRMA VE KARAYOLLARINDA BAHANE BİTMEDİ NEDENSE!?”

Karayolu çalışmalarının mevcut yol altında bulunan Telekom, TEDAŞ, YEDAŞ, SASKİ vb kurumlara ait hatların yapımı bahane eden firma çalışmaları uzattıkça kilometre 5+000 8+300 arası bölünmüş yol olarak yapılacağını, Çarşamba Tekstil kenti kavşak gereksinimi kapsamında bir kez dha projenin yenilenmesi gerektiği bahanesi ile projelendirme yenilenerek ihale de ek süre alındığı iddia edildi. Bu yenilemenin akabinde KM 5+000- 15+000 arasında Samsun Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresine (SASKİ) ait içme suyu hatları, Yeşilırmak Dağıtım A.Ş'ye (YEDAŞ) ait enerji nakil hatları ve Türk Telekom’a ait haberleşme hatları olması sebebiyle çalışmaları da bahanelere eklenince çalışmalar uzadıkça uzadı ama firma her uzatma da ek projelerle işi bir türlü bitirmedi ama aldığı ücreti de ek yenileme projeleri ile zarar gösterdiği ve bu sayede beklediğinden fazla ödenek alarak çalışmalarını aheste aheste yapmaya devam ettiği iddiaları vatandaşların da tepkilerine neden olmaya başladı.

99.jpg

“2016 BAŞLADI, YIL:2024 BİTİRİLMİYOR!?”

Dönemin Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Demir, Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanlığı’ndaki talep ve temasları akabinde Çarşamba Kavşağı ile Hasan Uğurlu Barajı bitimini kapsayan güzergâh, Karayolları 7. Bölge Müdürlüğü tarafından bir kere daha yeniden projelendirilmiş, Ocak 2021’de ihale edildiği açıklanmıştı. Toplamda yaklaşık 350 milyon TL’ye mal olacak yolun yenilenmesiyle ilgili Büyükşehir Belediyesi, yüklenici firmanın çalışmalarını yakından takip ettiklerini, 12 aylık süreçte 43 bin metreküp taş duvar yapılan güzergahın 20. ve 23. kilometreler arasındaki kısma 35 bin ton temel dolgu malzemesi ve asfalt serildiği iddia edilerek işin uzama nedenleri de uzatılmaya devam etti. İddialara göre; Karayollarının A1 standardına göre yenilenecek Çarşamba-Ayvacık Yolu’nun ayrıca 70-100 yıl ömre sahip olması için altyapıya büyük önem verdiği iddia edilirken, 2022 yılında altyapı yatırımları, güzergahın 15-25 kilometreleri arasında yoğunlaştırıldığı belirtilmişti. Vatandaşların bunalımını gidermek için; “tamamlandığında iki ilçe arası ulaşımı 30 dakikadan 10 dakikaya düşeceği, karayolu, projede ve yatırım programında herhangi bir ilave değişiklik olmaması halinde 2024 yılının ağustos ayında tamamlanacağı da eklenerek açıklama yapılmış ve iki ilçe arasında ki vatandaşların mağduriyeti de bir süre daha giderilmişti.

‘AYVACIK YOLU OLDU “TUZAK YOLU, ÖLÜM YOLU”

Ve sene 2025… Çarşamba Ayvacık Karayolu yapım çalışmaları yılan hikâyesinden beter hale geldiği bu günlerde Çarşamba Tekstil kent alanı ve kavşak çalışması karayolunda “Ölüm Kavşağı” şeklinde anılmaya neden oldu. Karayolunda ki proje saçmalığı ölümleri arttırıyor. 1989 yılında İlçe olması ile birlikte ilk yol çalışması ile çalışmalar başlanılmış, yaklaşık 11 sene önce yeniden başlanan Çarşamba Ayvacık karayolu çalışmasında sıkıntı ve sorunlar bitip tükenmek bilmiyor. Çarşamba- Ayvacık karayolu üzerinde geçen yıllar sonrasında adeta ‘TUZAK YOL’ haline getirildiği iddia edildi. Yol çalışmalarını son yıllarda ki saçma sapan zıplar gibi üç ileri bir geri yol yapımı ile adeta vatandaşla dalga geçilen çalışmalara yeni sorunlar ekleniyor. Son yol çalışmalarında ki tuzak çalışmalarında kavşak ve kesik kesik yol yapımları “Ölüm yolu” haline getirilmeye başlandığı iddia ediliyor.

YOL YAPIMI İÇİN KARAYOLLARIN UYARILMASI BEKLENİYOR”

Çarşamba “Tekstil kent kavşağı, Eski Çarşamba Şeker Fabrikası yeni MKE Yerleşkesi ve Yapımı hemen hemen tamamlanan OSB arazi” kavşak yapımlarının acil yapılması bekleniyor. Vatandaşlar ve sürücülerden gelen tepkilerde OSB yerleşkesinden çıkan araçların kavşak olmaması nedeni ile önce kontrolsüz eski şeker lojman girişini geçici levhalarla kapatılmasının ardından bu defa Beyyenice Mahalle girişinde çift şerit yolun sona erdiği bölgeden kontrolsüz “U” dönüşü yapan araçların sık sık trafik kazalarına neden olmaya başlaması vatandaşların da tepkisini arttırıyor. Bu bölgeden OSB, MKE’den çıkan araçların yanı sıra yine aynı bölgede bulunan Kapalı Spor Salonu, Yeni Şehir Stadyumu, Yeni yapımı tamamlanan Kapalı Yüzme Havuzu, Araç Muayene İstasyonu gibi çok sık kullanılan araç bölgesi olması nedeni ile Karayollarının özellikle MKE Önünde bir kavşak acil olarak yaptırılması beklenirken, Ayvacık- Çarşamba karayolunun da acil artık tamamlanması için Karayolu Müdürlüğünün de işe el koyarak tamamlanmasını sağlaması gerektiği belirtiliyor.

WhatsApp İhbar Hattı
05459031060
ÇEKİN, GÖNDERİN, YAYINLAYALIM!

Bakmadan Geçme