47 milyonun üzerinde yolcu hedefliyor
Sabiha Gökçen Havalimanı 2026'da 47 milyonun üzerinde yolcu hedefliyor
Yılın ocak-ağustos döneminde yolcu sayısını geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 13,3 artırarak 31,2 milyona çıkaran ISG, ağustosta ulaştığı 4,7 milyon yolcuyla tarihinin en yüksek aylık trafiğini gördü.
Bu dönemde iç hatlarda 2,1 milyon, dış hatlarda ise 2,6 milyon yolcuya hizmet veren havalimanı, 10 Ağustos'ta 159 binin üzerinde yolcuyla günlük yolcu, 31 Ağustos'ta da 855 uçuşla günlük sefer rekorunu kırdı.
Maybek, İstanbul'un Anadolu Yakası'nda yer alan ve şehre yakınlığı sayesinde "Şehrin Havalimanı" olarak anılan Sabiha Gökçen Havalimanı'nın özellikle bu bölgede ve çevre illerde yaşayan yolcular için önemli bir ulaşım merkezi konumunda olduğunu vurguladı.
Bunun yanı sıra Pegasus ve AJet gibi bütçe dostu hava yollarının ana üssü olmalarının da büyük avantaj sağladığını anlatan Maybek, "Onların büyüme stratejileri, yeni destinasyon açılışları ve operasyonel başarıları, doğal olarak bizim yolcu trafiğimize de olumlu yansıyor." dedi.
Maybek, "SAVVy" adlı üretken yapay zeka tabanlı dijital asistanın, havalimanlarında kullanılan ilk örneklerden biri olduğunu ve 9 ayda çağrı merkezi yükünü yüzde 30 azalttığını belirtti.
SAVVy'nin bu dönemde 30 binden fazla soruyu ek insan kaynağına gerek duymadan, 7-24 sürdürülebilir şekilde yanıtladığının altını çizen Maybek, "Doğal Dil İşleme (NLP) teknolojisiyle geliştirilen SAVVy, misafirlerimizin Türkçe ve İngilizce sorularına gerçek bir kişiyle konuşuyormuş gibi yanıt verebiliyor. Bu sayede özellikle yoğun dönemlerde kaynaklarımızı daha verimli yönetirken, yolcularımıza da hızlı, kesintisiz ve kişiselleştirilmiş bir deneyim sunuyoruz." diye konuştu.
Bakmadan Geçme