- Haberler
- Yerel Haber
- 20 Yıl Sonra Yenilendi Ama Yolcular Memnun Değil! 'Yeni otobüsler hayalleri yıktı!''
20 Yıl Sonra Yenilendi Ama Yolcular Memnun Değil! 'Yeni otobüsler hayalleri yıktı!''
Samsun Büyükşehir Belediyesi, Samsun Toplu Ulaşım Sistemi (SATUS) devreye aldığı Çarşamba'da 33 yeni aracın hizmete girmesi planlanırken alınarak hizmete başlayan 7 araçların konfordan uzak ve çok dar olmasından kaynaklı yolcuve şoförler tepki göstermeye başladılar.
Yaklaşık 20 yıldır otobüs şoförlüğü yapan Fatih Oflaz, yeni sistemin teknik açıdan yolcular için erişilebilir olduğunu belirtti, ancak bazı eksikliklerin de göz ardı edilmemesi gerektiğini söyledi. Oflaz, “Araçlar modern ve erişilebilir, ama yolcularımız koltukların dar ve konforsuz olduğunu söylüyor. Bazı hatlarımız uzun; yolculuk süresi boyunca rahatsızlık oluşuyor. Şikayetler yoğun” dedi.

Yeni sistemle ilgili yolcular da memnuniyetsizliklerini sosyal medyada ve otobüslerde dile getiriyor. Yolculardan Mehmet K., “Araçlar yeni ama koltuklar eski alışkanlıklarımızla uyuşmuyor, oturmak zor. Modern çağda böylesi otobüsler kısa mesafeler için iyi olabilir ama 45-50 dakika yolculuk yapacaklar için işkenceye dönüşüyor. Eski araçların en azından koltukları yumuşak oturumu rahattı. Bunlar sağlam insanlar için böyle olduğunu düşünmeyi bir kenara bırakın özellikle yaşlılar ve engelliler için zorlayıcı ve çok zor olacaktır” diye konuştu. Başka bir yolcu Ayşe T. ise, “Modern araçlar güzel amasıcak günlerde klimalar yetersiz kalacağı kaçınılmaz görülüyor. Oysa yıllardır özlemle beklentimiz ve heyecanımız biraz daha iyi konfordu” ifadelerini kullandı.

Oflaz, sistemin yakında kartlı ve havuz sistemiyle daha düzenli hale geleceğini belirtti: “Önümüzdeki günlerde kartlı sisteme geçilecek. Müstakil çalışmadan havuz sistemine geçince hareket başlar diye düşünüyorum. Dernek yetkililerimiz 20–30 gün içinde bu sisteme geçileceğini söylüyor.”Eski araçlarının hizmet dışı kalacağına da dikkat çeken Oflaz, “Yeni araçlarımız tamamlandığında eski araçlar kullanılmayacak. 2006’dan beri hizmet veren otobüslerimiz artık tarih olacak. Kimisi bayiye teslim edecek, kimisi karavan olarak değerlendirecek” dedi.

Yeni araçların maliyeti 6 milyon lira civarında. Oflaz, yolcu ücretlerinin ideal olduğunu savunurken, yolcuların konfor ve kullanım alışkanlıklarına ilişkin şikayetleri göz ardı etmemek gerektiğini vurguladı. Çarşamba’da 20 yılın ardından modernleşen toplu ulaşım sistemi, şimdilik yolcuların beklentilerini tam olarak karşılayabilmiş değil. Özellikle uzun hatlarda koltuk konforu ve sıcaklık sorunları, vatandaşların tepkisini çekmeye devam ediyor.
Bakmadan Geçme