Velilere çocukların okula nasıl uyum sağlayabileceği anlatıldı

Velilere çocukların okula nasıl uyum sağlayabileceği anlatıldı

Atakum Rehberlik ve Araştırma Merkezi (RAM) katkılarıyla bu yıl ikincisi düzenlenen ve uzman psikolog ve psikiyatrların konuk olduğu ‘1. Sınıf Okula Uyum Süreci Anne Baba Tutumları’ seminerinde çocukların okula uyum süreci, bu süreçte anne ve babanın ne y

A+A-

Samsun’un Atakum ilçesinde bulunan Samsun Büyükşehir Belediyesi Sanat Merkezi’nde düzenlenen programa Samsun İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Erdal Aksoy, Samsun İl Milli Eğitim Şube Müdürü Fatih Akkuş, Atakum İlçe Milli Eğitim Müdürü M. İrfan Yetik, ve Atakum İlçe Milli Eğitim Şube Müdürleri M. Vahit Arslan ve Kenan Arslan ile okul müdürleri, öğretmenler ve okula yeni başlayan çocukların velileri katıldı. 

  Atakum İlçe Milli Eğitim Müdürü M. İrfan Yetik, program başında yapmış olduğu konuşmada eğitim sürecinin aile de başladığını ifade etti. Ailenin çocuğun biyolojik, maddi ve manevi bütün ihtiyaçlarını karşıladığını belirten Yetik, “Okul öncesi veya 1.sınıftan itibaren okula başlayan çocuklar 3.öğretmenleri ile karşılaşırlar. Okul öğretmenlerimiz ise onlara akademik bilgi ve beceri kazandırmaya çalışırken gerektiğinde anne şefkati veya baba merhameti ile onların hayata hazırlıyorlar. Çocuğumuzun eğitimde başarılı olabilmesi için bu üç öğretmenin iş birliğinin artarak devam etmesi gerekiyor. Okul öğretmenimiz okul saatlerinde öğrenci ile ilgili yaptıklarını yaşadıklarını paylaşmalı, ev öğretmenlerimiz yani anne babalar okul saatinin dışındaki zaman diliminde çocuğu ile ilgili olan gelişmeleri okul öğretmeni ile paylaşmalılar” dedi. 

  İrfan Yetik, günümüzde yaygın olarak görülen helikopter anne-babaların okula uyum sürecinde çok stresli oldukları ve bu stresi çocuklarına da bulaştırdıklarına vurgu yaparak, “Toplum öğrencileri sadece bilgi alan bir makine, sınavlara hazırlanan bir yarış atı olarak görmemelidir. Bizler öğrencilerimizi yani geleceklerimizi bir tarafı akademik bilgi beceri, teknoloji, bilim ile geliştirirken, bir taraflarını da kültürel değerlerimizle, örf ve adetlerimizle, medeniyet değerlerimizle yetiştirmeliyiz. Eğer biz çocuklarımıza düşünce ve davranışlarında yanlışı değil doğruyu, zararlıyı değil faydalıyı, zulmü değil adaleti, çirkini değil güzeli, kötüyü değil iyiyi öğretemezsek yaşanabilir bir dünya hayal olur” açıklamasında bulundu.

   Birinci sınıf bir haftalık değil bir yıllık bir süreç

  Yetik’in konuşmasının ardından program konuşmacıları Psikolog Erdoğan Buhurci, Çocuk ve Ergen Psikiyatrı Uzm. Dr. Pelin Çon Bayhan ve Atakum Rehberlik ve Araştırma Merkezi (RAM) Psikolojik Danışmanı Sibel Aydın sunumlarını gerçekleştirdi. Sunumlar sonrası velilerle soru-cevap da yapıldı. Plaket takdimi sonrası görüşlerini aktaran Atakum Rehberlik ve Araştırma Merkezi (RAM) Psikolojik Danışmanı Sibel Aydın programla ilgili olarak, “Atakum Rehberlik ve Araştırma Merkezi olarak öncelikle 1. sınıf velilerimize böyle bir organizasyonu ikinci kez düzenledik. Geçen yıl da aynı çalışmayı yapmıştık. Psikolojik danışman olarak ben birkaç şey söyledim, ardından psikoloğumuz, çocuk ve ergen psikiyatrımız vardı. Çünkü bu işlerde bir ekip işi muhakkak olması gerekiyor. Süreç her zaman bir haftalık bir süreç değil, aslında 1. sınıf bir yıllık bir süreç. Ve süreç içinde dikkat edilmesi gereken noktalar nelerdir bunlara değindik aslında genel anlamda. Güzel, verimli, veli katılımının da güzel olduğu bir çalışma oldu. Velilerin de talebi doğrultusunda bu çalışmaları yıl içerisinde tekrarlayacağımızı da söyleyebilirim” diye konuştu. 

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
" data-colorscheme="light">