“Sürücü Kursları Sistemi Mutlaka Sorgulanmalı”

“Sürücü Kursları Sistemi Mutlaka Sorgulanmalı”
TŞOF Başkanı Fevzi Apaydın, “Ehliyet sınavında yazılı sorularının azaltılması, ehliyetin daha kolay alınabileceği yanılgısına yol açmasından endişe duyuyorum” dedi.

 

Ehliyet alacakların gireceği yazılı sınav sorularının ve zamanının azaltıldığını söyleyen TŞOF Başkanı Fevzi Apaydın, “Bilindiği gibi ülkemiz trafik kazalarından en çok zarar gören ülkelerin başında gelmektedir. Ehliyet sınavında yazılı sorularının azaltılması, ehliyetin daha kolay alınabileceği yanılgısına yol açmasından endişe duyuyorum” dedi.

“DİREKSİYON DERSİ DAHA YOĞUN OLMALI”

B sınıfı ehliyet sınavlarında önceki yıllarda 120 olan soru sayısı bu yılki yeni uygulama ile birlikte 60'a, buna paralel olarak da 150 dakika olan sınav süresi 75 dakikaya indirildiğini ifade eden Apaydın, “Yeni uygulamaya göre; trafik bölümü, motor bölümü ve ilk yardım bölümü sınavlarındaki soru sayısı yarıya indirildi. Sınava giren her 100 kişiden 95’i sınavı geçiyor. Fakat direksiyon eğitiminde sürenin artırılması gerekiyor. Kursiyerlerde direksiyon eğitiminin yoğun olmasından yanalar. Doğru olanda budur” diye belirtti.

“SİSTEM MUTLAKA SORGULANMALI”

Özel motorlu taşıt sürücüleri kurslarına yönelik denetimlerde, yurt genelindeki 3 bin 298 kurstan bin 410'una direksiyon eğitiminde, bin 57'sine teorik derslerde kurallara uymadıkları gerekçesiyle soruşturma açılması üzerine sistemin sorgulanması gerektiğini vurgulayan Apaydın, “Ülkemizin en büyük sorunu trafik kazalarının yaptığı yıkımdır. Türkiye'de trafik kazalarının yüzde 95 oranında sürücü kusurları nedeniyle gerçekleştiği bilinmektedir. Trafik kazaları insan hayatına olduğu kadar ekonomiye de büyük zararlar vermektedir. 2012 yılı verilerine göre 3 bin 750 insanımızı kaybettik, 268 bin 102 kişi de yaralanmıştır. Maddi kayıplarımız 2012 yılı için 1 milyar 393 milyon 391 bin 260 lira olarak gerçekleşti. İşgücü kaybı, iş kaybı, sigorta giderleri, tedaviye harcanan paralar gibi diğer ekonomik değerleri de topladığımızda ekonomik kaybın 1 yıl içinde 10 milyar dolardan (17.4 milyar TL) daha fazla olduğu araştırmalarda ortaya çıktı. Trafik kazalarına karışanların ortalama yüzde 30 oranında işgücü yeterliliklerini kaybetmesi ve kazalarda genç yaşta insanların ölmesinin kazazedelerde ve yakınlarında sosyal ve psikolojik yıkımlara neden olması yönünden de farklı değerlendirmek gerekir. Aileler dağılıyor, ocaklar sönüyor” diye söyledi.

“TÜM SORUNLARIN BAŞINDA EĞİTİM GELİYOR”

Trafik sorunumuzun elbette cezalarla çözülemeyeceğini ama kurallara uyulması için cezaların yüksek tutulmasının gerektiğini de konuşmasına ekleyen TŞOF Başkanı Fevzi Apaydın, “Sürücü kurslarında çok iyi eğitim verilmeli. Aynı zamanda vatandaşımızda talep etmeli. Kursa gitmeden ehliyet almak mutlaka engellenmeli. Cezalar yüksek tutulmalı ve anında uygulanıp, sürücüde bilinçlendirilmelidir. Artık alkollü sürücünün karıştığı kaza diye başlayan haber duymak istemiyoruz” ifadesini kullandı.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Önceki ve Sonraki Haberler
Bunlar da İlginizi Çekebilir
Güncel