“SAĞLIKTA BÜYÜK VURGUN!”

“SAĞLIKTA BÜYÜK VURGUN!”

Ticaret Bakanlığı, tüketici hakem heyetlerine 2019'da 545 bin 237 başvuru yapıldığı, 546 milyon 50 bin 537 liralık uyuşmazlığın değerlendirildiği, şikayetlerde en çok şikayet alan firmalardan çok heyetlerde alınan kararların yaklaşık % 61'inin tüketici le

A+A-

Ticaret Bakanlığı, tüketici hakem heyetlerine 2019'da 545 bin 237 başvuru yapıldığı, 546 milyon 50 bin 537 liralık uyuşmazlığın değerlendirildiği, şikayetlerde en çok şikayet alan firmalardan çok heyetlerde alınan kararların yaklaşık % 61'inin tüketici lehine sonuçlandığını bildirildi.


Bu noktada 2019 yılında vatandaş en çok hangi üründen şikayet etti? Tüketici hakem heyetlerine en çok şikayet hizmet bazında değerlendirildiğinde geçen yıl tüketicilerin, en çok ayakkabı, cep telefonu, kredi tahsis ücreti (dosya masrafı), kredi kartı üyelik ücreti, internet abonelikleri perakende ticaret, ulaşımsağlıkeğitim hizmetleri ve turizm hizmetlerinin takip ettiğini bildirildi.

Bu noktada Gazetemiz Yazı İşleri Müdürü Erol Şeker ‘e ulaşan ve kendisinin de mağdur olduğu şikayetler arasında son zamanlarda en çok Siemens İşitme Cihazları hakkında olduğu öğrenildi. Özellikle şikayet var adlı siteye yönelen şikayetçiler burada yaptıkları şikayetlerde firmanın sattıkları ürünlerin sorunlu olduğu kadar firmanın da yetkilileri ile teknik servisinin özellikle işitme cihazlarından büyük vurgun yaptıkları iddia ediliyor.

Yapılan şikayetlerden bazıları şöyle:   

Siemens İşitme Cihazı Çalışmıyor! 5000 TL ödeyerek aldığımız Siemens işitme cihazı sürekli bozuluyor. 4 kez servise gitmesine rağmen hala aynı şekilde arızalanıyor, kullanamıyoruz. Garanti süresi bitmemesine rağmen cihazı satan firma da ilgilenmiyor, sürekli bahane uyduruyorlar.” şeklinde şikayet yapması dikkatlerden kaçmadı.
2-121.jpg
Bir başka vatandaş ise, “Siemens İşitme Cihazı Servis Sıfır, İlgi Sıfır, Dürüstlük Sıfır!”
İki adet
kulak i kulaklık aldım. Bir yıl kullanmadan duyma kesildiği için servise yolladım. Gelen bilgi de kulaklıkta kulak akıntısı veya başka nedenle oksitlenme ve ana kart okuma arızası var denilerek değişim gerektiği ama müşteri memnuniyeti adı altında 1500 TL daha verirsem yenisinin gönderileceği belirtildi. Servis sıfır, ilgi sıfır, dürüstlük sıfır... Fabrikasyon hata bile müşteriye iletiliyor. Ana kart okuma yuvasına biz nasıl giriş yapabiliriz.” İfadeleri dikkat çekti.
3-106.jpg

Temmuz ayında aldığım cihaz 2 ay içerisinde bir değişim yaşadı, yeni cihaz tekrar sol kulakta bozuk radyo frekansı gibi tuhaf seslerle rahatsız etti yeniden servise gönderdim, Kartal Signia Siemens, müşteri temsilcisi emir geldi bilgi veremeyiz diye azarlayarak kapattı, iki ayda bir ay kullanmadım her seferinde 21 gün bekle deniyor. Sağ kulak için yaptırdı ikinci cihaz için Ordiyo testinde cihazın hiçbir faydası yok 2. Veremeyiz dendi, hem mağdur edilip, hem de azarlandığımız için bakanlık dahil tüm kurumlardan hakkımı arayacağım.”

Siemens İşitme Cihazı Pil Girişi Sıkıntısı, program sorunu, ayar kit giriş problemleri, oksitlenme vs gibi inlerce bahanelerle Siemens kulaklıklarından Signia marka kulak için satışı yapan Siemens firması adeta müşterilerini hastane yakınlarına, doktorlarına yakın yerlerde yuvalanarak hastaları kandırarak mağdur ettikleri iddiaları Sağlıkta büyük ‘SİEMENS VURGUNU OLUYOR’ dedirtti. Sağlık Bakanlığının nasıl bir işlem veya konu ile inceleme başlatarak mağdur hastalara yardım edip etmeyeceği merakla bekleniyor. Vatandaşlar ise mağdur oldukça Sağlıkta bundan daha iyi bir vurgun olamaz. Bakanlık uyuyor mu? Diyerek tepkilerini dile getiriyorlar.

HABER MERKEZİ

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
" data-colorscheme="light">