ÇDH’ de “ALO 182” kolaylığı

ÇDH’ de “ALO 182” kolaylığı
Çarşamba Devlet Hastanesi “Alo 182 Telefonla Muayene Randevu Alma Hattı” hayatı kolaylaştırıyor

 

Çarşamba Devlet Hastanesinde 2012 yılı Ocak ayı itibariyle aktif olarak hizmete giren ve ayda yaklaşık 2000 hastanın hizmet aldığı Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS) tüm hastalara telefonla (Alo 182) ve internetten hastaneye gelmeden randevu alma imkanı vermesine rağmen yeterli ilgiyi görmüyor.

Sistemden randevu almak için hastaların Bakanlığın 182 nolu hattından ya da http://www.mhrs.gov.tr/Vatandas/ adresinden internet üzerinden başvuru yapmalarının yeterli olduğunu belirten Çarşamba Devlet Hastanesi Başhekimi Op.Dr.Dursun Mehmet Mehel, bu yöntemle hastaların hastaneye gelip saatlerce randevu ve muayene için beklemek yerine kendileri tarafından seçilen tarih ve saatte bu hizmetten beklemeden faydalanabileceklerini ifade etti.

Bir Telefon Uzaklığında

Randevu alma işleminin tüm hastalar için bir telefon ya da bir tık uzaklıkta olduğunu belirten Başhekim Op. Dr. Dursun M. Mehel, randevu için kişinin telefon aramasında hiçbir işlem yapmasına gerek olmadığını, Alo 182 hattındaki görevli personel tarafından tüm kayıt işlemlerinin yapıldığını; internetten başvuruda ise sadece bir sefere mahsus sisteme T.C. Kimlik Numarasıyla kayıt olunması gerektiğini; ancak bu kolay randevu alma yöntemlerine rağmen Çarşambalılar tarafından yeterli ilgi görmeyen sistemin %20 kapasiteyle hizmet vermek zorunda kaldığını vurguladı.

Randevu için açılan her 5 kontenjandan sadece 1’ine başvuru olduğunu vurgulayan Op.Dr.Dursun Mehmet MEHEL, 2012 Yılı Ocak – Haziran döneminde sistemde 56.760 randevu tanımlanmasına rağmen, bu randevular için başvuru yapan hasta sayısının 12.532 olarak gerçekleştiğini, ayda yaklaşık 30.000 hastaya hizmet veren hastanede vatandaşların daha rahat randevu alması yürürlüğü sokulan sisteme halkın yeterli ilgi göstermediğini belirtti.

MHRS (Merkezi Hastane Randevu Sistemi) üzerinden başvuru yapan hastaların yaşanabilecek olası sorunlarının çözülmesi için poliklinik katında bir MHRS Danışma Birimi açtıklarını; bu hastaların aynı zamanda yaşadıklarını sıkıntılarda Hasta Hakları Birimine de başvurabileceklerini hatırlatan Op.Dr.Dursun M.MEHEL, randevu günü, randevu saatinden 30 dakika önce hastaneye gidip MHRS Danışma Biriminden hastaların kayıtlarını kontrol ettirmelerinin olası sorunların önüne geçilmesi için de gerekli olduğunu hatırlattı.

Hasta randevularında yaşadıkları en büyük sıkıntının tüm randevu işlemlerinde gerekli olan T.C. Kimlik Numarası bulunan resmi bir kimlik kartının (nüfus cüzdanı, pasaport vb.) hastalar tarafından getirilmemesi olduğunu belirten Op.Dr.Dursun M.MEHEL, işlemlerde bunun kanuni bir zorunluluk olduğunu tüm hastaların buna gerekli özeni ve dikkati göstermesi gerektiğini vurguladı.

MHRS Randevularında yaşanan bir diğer sorunun ise hastaların farklı bir güne aldıkları randevu için randevu tarihinden ya da saatinden önce gelmeleri olduğunu söyleyen Op.Dr.Dursun M.MEHEL, Alo 182 hattından ya da http://www.mhrs.gov.tr/Vatandas/ adresinden alınan randevulardan sonra mutlaka randevu tarih ve saatinin hasta ya da hasta yakını tarafından kontrol edilmesi gerektiğini, hatalı randevu alınması nedeniyle yaşanılan sorunların çözümünün mümkün olmadığını vurguladı.

Haber-Foto: Serkan Karahan

 

 

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Önceki ve Sonraki Haberler
Bunlar da İlginizi Çekebilir
Çarşamba Haber