Çarşamba Eğitim-Sen Çalıştay’a neden katılmadığını açıkladı

Çarşamba Eğitim-Sen Çalıştay’a neden katılmadığını açıkladı
Kamu Emekçileri Sendikaları Konfederasyonuna (KESK) bağlı Eğitim-Sen Çarşamba Şubesi, 2019 ‘Samsun Eğitim Vizyonu’ Çerçevesinde düzenlenen ‘Çarşamba Eğitim Çalıştayı’ konusunda neden katılmadıklarını ifade eden bir basın açıklaması yaptı.

 

HABER-FOTO: Burak ÇALIŞKAN


Eğitim-Sen Çarşamba şubesi tarafından “2019 Samsun Eğitim Vizyonu, Çarşamba Çalıştayına neden katılmadık?” Başlığı altında yapılan açıklamada, çalıştaya şeklen çağrıldıklarını çalıştayın bir parçası haline dönüşmediklerini ifade ettiler.

Eğitim-Sen Çarşamba İlçe Başkanı İbrahim Özkaptan tarafından yapılan açıklamanın devamı ise şöyle;

“Çarşamba Kaymakamlığı ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün düzenlediği “2019 Samsun Eğitim Vizyonu” adlı çalıştaya sendika olarak davet edildik. Paydaşların çok önceden belirlenip, sorun alanlarının birlikte saptanması gerekirken, önceden yürütülen bir çalışmanın sonucu bizlere gönderilmiştir. Yani bu çalıştay için hazırlıklar tamamlanmış olup, şeklen çağrıldık. Eğitim Sen, önceden planlanmış ve sonuçlandırılmış bir çalıştayın bileşeni olmamıştır. Bu durum kabul edilebilir değildir.

Eğitim sistemi üzerinden bütün toplumsal yapı, AKP iktidarının siyasal ve ideolojik hedefleri doğrultusunda biçimlendirilmek istenmektedir. Bugüne kadar eğitimde yaşanan dinselleştirme ve ticarileştirme uygulamaları iç içe geçmiş bir şekilde ve birbirine paralel olarak hayata geçirilirken, 4+4+4 düzenlemesi ile bu hedefin daha da güçlendirildiğini söylemek mümkündür. AKP’nin yangından mal kaçırır gibi gündeme getirdiği 4+4+4 dayatması nedeniyle, eğitim sistemi büyük bir kaosa sürüklenmiştir.

Türkiye’de uzunca bir süredir okullar kâr-zarar hesabıyla tıpkı piyasada faaliyet gösteren “şirketler” gibi yönetilmekte, sürekli değiştirilen eğitim müfredatıyla da tekçi, ırkçı, dinselleştirilmiş ve cins ayrımcı öğeler biçim değiştirerek varlığım sürdürmektedir. Fiziki koşullar dikkate alınmadan hayata geçirilen eğitimin kademelendirilmesi uygulaması ile toplumun her kesimi mağdur edilmiştir.

4+4+4 eğitim sistemi ile binlerce öğretmen norm fazlası durumuna düşürülmüştür. MEB’in verilerine göre 138 bin öğretmen açığı bulunmasına karşın, 350 bin öğretmenin ataması yapılmamıştır. Mesleki teknik eğitim, okul öncesi eğitim ve özel eğitim alanlarının sorunları da görmezlikten gelinmektedir. Kalabalık sınıfların varlığı kanıksanırken, geçen yıl Türkiye genelinde 10 binin üzerinde ilköğretim okulunda “birleştirilmiş sınıf’ uygulaması yapılmıştır.

AKP hükümetinin dayatmasıyla uygulanan 4+4+4 eğitim sistemi, eğitimde sadece biçimsel bir değişiklik olarak değil, genç kuşakların daha yoğun sömürüye hazırlanması ve sömürüye boyun eğdirme programı olmasıyla da ön plana çıkmıştır. Buna ek olarak, muhafazakâr ve dini değerlerle yaşayan bir toplum oluşturmanın eğitim programının temelini oluşturması dikkat çekicidir.

Çarşamba Kaymakamlığı ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün 16-19 Nisan 2013 tarihlerinde yaptığı “2019 Samsun Eğitim Vizyonu” çalıştayım ülkede yaşananlardan ayrı düşünemeyiz. Kamu personel ve eğitim sistemi yapısının kökten değiştirileceği anlamına gelen “2013 hükümet programı” niyetlerden bağımsız değildir. Günlerce tartışılması gereken konuların iki güne sığdırılmaya çalışılması da bunun göstergesidir. 4+4+4 eğitim sisteminin tahribatı devam ederken, temel talebimiz olan bu yasanın geri çekilmesi tartışılması gerekirken, bu çalıştayla sorunun parçası haline gelmedik. Eğitim Sen olarak, önceden planlanan ve tamamlanan çalıştayın payandası olmayacağımızı, ancak yasanın yarattığı tüm sorunları ortadan kaldırmak için mücadelemizi sürdüreceğimizi kamuoyuyla paylaşıyoruz”



 

 

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Önceki ve Sonraki Haberler
Bunlar da İlginizi Çekebilir
Çarşamba Haber