AYVACIK YOLUN DA ÇALIŞMALAR SON HIZ!

AYVACIK YOLUN DA ÇALIŞMALAR SON HIZ!

Yıllardır yapımı bir türlü tamamlanamayan Çarşamba - Ayvacık Karayolu’nda yol yapımını üstlenen firmanın çalışmalara ağırlık vermesiyle birlikte sanat eserleri tamamlanmak üzere olduğu ve istimlâk sorunlarının çözümü ile işin hızla tamamlanacağı belirtild

A+A-

‘AYVACIK YOLUNA KONSORSİYUMLA BAŞLANMIŞTI’
Çarşamba – Ayvacık Karayolu yol yapım ihalesi yüklenici firması DAĞTAŞ Müteahhitlik yol yapım çalışmalarını son hız sürdürüyor. İlk olarak 2016 da ihaleye çıkartılıp ilk ihalesi 2017 yılında yapılan ve 3 ortaklı bir konsorsiyumla başlanılan çalışmalar iki ortağın iflası nedeni ile çıkmaza girmiş ve maaş ile ödemelerini alamayan firmalar ile işçi eylemlerine sahne olmuştu. Geçtiğimiz ay konsorsiyumdan ayrılarak tek başına çalışmaları sürdüren DAĞTAŞ Firmasının çalışmalarını dönemin Ulaştırma Bakanı geçtiğimiz aylarda incelemiş ve bilgiler almıştı.

‘İHALEYE GİRMEYEN HEYELAN İŞİ UZATTI’
Ulaştırma Bakanı’nın incelemelerinin ardından yol çalışmalarını özellikle dağlık bölgelerde sürdüren firma eski adı Meşelidüz olarak bilinen mahalleden çalışmalar esnasında yaşanan toprak kayması nedeni ile iş uzamıştı. Toprak kayması olan iki bölgede yaklaşık 550 fore kazık tabir edilen kazıklar atılarak diğer sanat çalışmaları olarak adlandırılan menfez, köprü ve duvar çalışmalarında firma sona yaklaştığını ve çalışmaların kısa sürede bitirilmesi için mücadelelerini sürdürdüklerini açıkladılar.
ayvacik-yolun-da-calismalar-son-hiz!-(8).jpgayvacik-yolun-da-calismalar-son-hiz!-(8).jpgayvacik-yolun-da-calismalar-son-hiz!-(3).jpg

‘3 FİRMALI İHALE BİTTİ DAĞTAŞ DEVAM EDİYOR’
DAĞTAŞ Mühendislik Proje Müdürü Ufuk Yavuz Kaya, Gazetemiz Muhabiri Büşra Kocataş’ a Çarşamba- Ayvacık karayolu çalışmaları hakkında firmanın son durumu ve çalışmaların ilerleyişiyle ilgili bilgi verdi. Ortak olunan firmaların geçtiğimiz sene proje yükleniciliğinden ayrıldığını ve tek başlarına tüm sorumluluğu yüklendiklerini belirten Proje Müdürü Ufuk Yavuz Kaya, “Adi ortaklığı oluşturan diğer firmalar 18 Ocak 2019 tarihinde resmi gazetede yayınlanan sözleşmelerin tasfiyesi ve devri ile ilgili düzenleme kapsamında 11.10.2019 tarihinde proje yükleniciliğinden çekilmiştir. Firmamız tek başına tük yükü sırtlayarak bu güne kadar özveri ve gayretle çalışmalarını yürütmüştür." dedi
ayvacik-yolun-da-calismalar-son-hiz!-(8).jpg

‘PROJEDE DEĞİŞİKLİĞE GİDİLDİ’
Yapılan çalışmalar neticesinde Bölge Müdürlüğünün oluşan heyelan sorunları neticesinde projede değişiklik kararı alındığını anlatan Ufuk Yavuz Kaya,"Kara yolları Bölge müdürlüğü KM: 24 + 300 24 + 600 ve KM: 25 +000 - 25 +100 kesiminde (Meşelidüz ve ilçe girişi) oluşan heyelanlar neticesinde işin sahibi olarak mevcut projeye göre açılacak yarmaların heyelan riski oluşturabileceği kanaati üzerine projede değişiklik yapma kararı alındı. Proje değişikliği sonucu yolun yatay ve dikey hatta yeniden düzenlenmiş yapıda kaynaklı oluşabilecek heyelan riskleri ortadan kaldırmak hedeflenmiştir. Proje değişikliği çalışmaları titizlikle yürütülmüş her yönüyle kapsamlı bir şekilde değerlendirilmiş jeolojik yapıya rağmen teknik anlamda en uygun alan yatay okulun en uygun ve ekonomik çözümler hedeflenmiştir. Bu çalışmalar neticesinde proje değişikliği için gerekli olan yatay ve düşey güzergah tasarımı 19 Ekim 2020’de Karayolları Genel Müdürlüğünce onaylanmıştır. Yatay ve Düşey hat onayından sonra projenin nihai hale getirilmesi için yapılacak olan sanat yapıları edecek yarma kazası tasarımlara devam etmekte olup en kısa sürede sonuçlandırılacaktır. İnşaat çalışmalara yön verecek olan projenin bir an önce tamamlanması ve teknik anlamda çalışmalarımızı sağlıklı bir şekilde yürütülmesi gayreti içerisindeyiz.”
ayvacik-yolun-da-calismalar-son-hiz!-(6).jpg

‘SORUN ÇÖZÜLÜNCE ÇALIŞMALAR DEVAM EDECEK’
Karayolu çalışmalarının mevcut yol altında bulunan Telekom, TEDAŞ, YEDAŞ, SASKİ vb kurumlara ait hatlara verilen zararlardan dolayı ara verildiğini vurgulayan Yavuz Kaya," Kilometre 5+000 8+300 arası bölünmüş yol olarak yapılacağından Çarşamba Tekstil kenti kavşak gereksinimi kapsamında yeniden projelendirme aşamasındadır. KM 5+000- 15+000 arasında Samsun Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresine (SASKİ) ait içme suyu hatları, Yeşilırmak Dağıtım A.Ş'ye (YEDAŞ) ait enerji nakil hatları ve Türk Telekom’a ait haberleşme hatları olması sebebiyle çalışma yapılmamaktadır. Bu kesimde yaptığımız çalışmalar ve sıyırma kazıları sonucu mevcut içme suyu ve Telekom hatlarına zarar verdiğimiz için ara vermek zorunda kaldık. Çarşamba ilçesini besleyen içme suyu hatlarının mevcut yolun altında olması bu kesimde çalışma yapmamızı imkânsız kılmaktadır. Bu konu ile ilgili Samsun Büyükşehir Belediyesi ile Karayolları Bölge Müdürlüğü arasında görüşmeler devam etmektedir. İçme suyu ve diğer hatların deplase sorunu çözülünce bu kesimde çalışmalarımıza devam edeceğiz” ifadeleri akabinde şu sözlerle açıklamasına devam etti.

‘İŞARET VE İŞARETÇİLERE UYALIM’
Ayrıca Çarşamba ilçe içme suyu hattının üç ana koldan gelmesi, Telekom hatlarının yerlerinin belli belirsiz oluşu çalışmaları sıkıntıya soksa da çözüm ve acil çalışma dönemine girmek için yoğun proje ve sahada da uygulama aşamasına geçme çalışmalarımız sürüyor. Karayolları veya Belediyelerin istimlâk sorunları da tamamlandığı zaman karayolumuz en kısa sürede tamamlanmaması için hiçbir neden kalmamıştır. Bunun mücadelesini sonuna kadar veriyoruz. DAĞTAŞ Mühendislik olarak bu yol üzerinde ne kadar uzun süre çalışırsak firmamızın maddi kaybına neden olacağı ve aynı zamanda halkı bunalıma sokacağı için çalışmaları titizlikle sürdürüyoruz. Özellikle Ayvacık halkı ile ilçeye gelen vatandaşlardan özellikle istediğimiz yol yapım çalışmaları olan bölgelerde çok dikkatli olmaları ve işaret ile işaretçilere dikkat edilmesini önemle belirtiyoruz. Kimsenin canının yanmasını asla istemiyoruz. Amacımız bu yolda kazaları en aza indirmek ve can kaybını önlemek. Yol yaparken can kaybına tahammülümüz yok” ifadeleri ile açıklamasını tamamladı.

HABER- FOTO: Büşra KOCATAŞ

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
" data-colorscheme="light">