AKAN: “UZAKTAN EĞİTİM ÜNİVERSİTELERİ DEĞİŞİME ZORLAYACAK”

AKAN: “UZAKTAN EĞİTİM ÜNİVERSİTELERİ DEĞİŞİME ZORLAYACAK”
Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Rektörü Prof. Dr. Hüseyin Akan, uzaktan eğitimin üniversitelerin geleneksel eğitim yapılarını değiştirmeye zorlamakla kalmayacağını, aynı zamanda da eğitimcileri eğitim bilimlerini değiştirmeye ve yeni yaklaşımlara hazır

OMÜ Rektörü Prof. Dr. Hüseyin Akan, İstanbul Medeniyet Üniversitesi ve Arap Üniversiteler Birliği işbirliğiyle İstanbul'da düzenlenen 2. Türk-Arap Yükseköğretim Kongresi'ne (TACHE 2016) katılarak bir konuşma yaptı.
Yükseköğretimin uluslararasılaşmasını amaçlayan, Başbakan Yardımcısı Numan Kurtulmuş'un yanı sıra Türk ve Arap üniversitelerinden birçok rektör ve akademisyenin katıldığı kongrede, Rektör Hüseyin Akan "Uzaktan Eğitim: Bugünü ve Yarını" başlıklı konuşma yaptı.

“UZAKTAN EĞİTİM GELENEKSEL EĞİTİME ULAŞAMAYANLAR İÇİN FIRSAT SUNUYOR”
Konuşmasına uzaktan eğitimin tanımını yaparak başlayan Rektör Akan, “Teknolojiyi eğitim ortamına entegre etme girişimleri arasında uzaktan eğitim, son zamanlardaki popüler yaklaşımlardan biri olmuştur. Uzaktan eğitim, dersliklerde verilen geleneksel eğitime çeşitli nedenlerden dolayı erişmekte zorluk çekenlere yeni fırsatlar sunmakta ve bu kişilerin eğitim ihtiyaçlarını karşılamaktadır. Bu sebeple, birçok gelişmiş ülke uzaktan eğitimi geleneksel okul sistemlerine entegre etmeye çalışmaktadır” dedi.
Uzaktan eğitim uygulamalarının gelişim evrelerinin geçmişini günümüzle kıyaslayan Akan, teknolojinin uzaktan eğitimin gelişmesindeki en kuvvetli güçlerden birisi olduğunu söyleyerek teknolojinin uzaktan eğitime olan katkılarını sıraladı.

“UZAKTAN EĞİTİM GELECEKTE EĞİTİM SİSTEMİMİZİN BİR PARÇASI OLACAK”
Uzaktan eğitime olan talebin günden güne arttığına dikkat çeken Akan, Amerika ve Güney Kore hükümetleri gibi Türk hükümetinin de mevcut okul sistemlerini daha üretken bir sisteme dönüştürmek ve okul sistemlerine teknolojiyi değişik şekillerde dahil etmek amacıyla çalışmaları olduğunu kaydetti. Akan, “Genel anlamıyla teknoloji kullanımı, spesifik olarak da uzaktan eğitim mevcut eğitim sisteminin bir parçası olmuştur diyebiliriz. Halihazırda eğitimciler bu teknolojilerden mümkün olduğunca maksimum seviyede faydalanmanın yollarını araştırmaya başladılar. Bu durum da uzaktan eğitim kavramının eğitimciler tarafından kabul gördüğü ve gelecekte de eğitim sisteminin bir parçası olacağı anlamına gelmektedir” diye konuştu.
Konuşmasına New York Times Köşe Yazarı Thomas Friedman’ın konuyla ilgili farklı makalelerinden alıntı yaparak devam eden Rektör Akan, Friedman’ın Harvard, Berkeley, M.I.T. gibi dünya çapındaki büyük ve tanınmış üniversitelerin dünyanın farklı bölgelerindeki insanlara ulaşmak amacıyla uzaktan eğitimi kullandığına dikkati çektiğini belirtti.
Uzaktan eğitimin bütün potansiyeline ve umut veren avantajlarına rağmen, teknolojiyi kullanmakta becerikli eğitimciler ve öğretmenler olmadan anlamsız olacağının altını çizen Akan, "Bu yüzden de, uzaktan eğitim üniversiteleri geleneksel eğitim yapılarını değiştirmeye zorlamakla kalmayacak, aynı zamanda da eğitimcileri eğitim bilimlerini değiştirmeye ve de eğitim bilimlerine yönelik yeni yaklaşımlara hazır olmaya da zorlayacaktır” ifadelerini kullandı.

“UZAKTAN EĞİTİMDE ÖNCÜ KURUMLARDAN BİRİSİ HALİNE GELDİK”
OMÜ'nün uzaktan eğitim merkezini, 2009 senesinde bir ulusal diploma programı ile kurduğunu hatırlatan Akan, "O tarihten bu yana OMÜ, teknik altyapısını geliştirmeye ve farklı alanlardaki personel kapasitesini arttırmaya çalışmaktadır. Günümüzde ise 15 diploma programında, sertifika ve kampüs içi kurslarda yaklaşık olarak 15 bin öğrenciye hizmet vermekteyiz. Bunlara ilaveten, üç farklı üniversiteye de uzaktan eğitim hizmetleri sağlamaktayız” şeklinde konuştu.
OMÜ'nün yedi senede teknik ve organizasyonel yapısını kurma konusunda büyük ilerleme kaydettiğini belirten Akan, teknik kapasite, organizasyonel kapasite ve eğitim kalitesi olmak üzere üç ana unsurda yoğunlaşıldığını söyledi. Akan, "OMÜ olarak şu ana kadar, teknik ve organizasyonel kapasite olmak üzere, iki ana unsurda başarılı olduk. Ulusal ve uluslararası olarak bu sektörde öncü kurumlardan birisi haline geldik, ve sektördeki bu birikimimizi de diğer kurumlarla paylaşmaktayız” dedi.
Yeni fikirleri tecrübe etmek ve öğretme konusunda yenilikçi yöntemler geliştirmek için zaman ve çaba gerektirdiğini vurgulayan Akan, bu sebeple OMÜ kadrosunun, mesleki gelişimi hususunda çalışmalarını sürdürmekte olduğunu belirtti.
Akan, “OMÜ olarak uzaktan eğitim alanındaki gelecek hedeflerimiz programlarımızın kalitesini arttırmak; kampüs içi kurslarımızla ilgili bilgiyi mümkün olduğunca yaymak ve son olarak da uluslararası platformda dersler ve programlar sağlamak adına diğer üniversitelerle işbirlikleri yapmaktır” diyerek konuşmasını sonlandırdı.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Önceki ve Sonraki Haberler
Bunlar da İlginizi Çekebilir
Eğitim